[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.JeÝeli ewolucja dotyczy ÊcieÝekAby zmieniç liczb´ przejÊç mi´dzy ewolucjami, naleÝy:otwartych, naleÝy zaznaczyç punkt ko’cowy1 Wybraç polecenie Obiekt > Ewolucje > OpcjekaÝdej z nich.ewolucji.3 Po zako’czeniu dodawania obiektów do ewolu-2 Wybraç odpowiednie opcje z menu Odst´py:cji naleÝy ponownie kliknàç na narz´dziu Ewolu-cje, aby rozpoczàç nowà ewolucj´." OkreÊl liczb´ przejÊç wpisaç odpowiednià wartoÊçokreÊlajàcà liczb´ kroków mi´dzy poczàtkiem ako’cem ewolucji." OkreÊl odleg"oÊç Wpisaç odpowiednià wartoÊç,okreÊlajàcà odleg"oÊç mi´dzy krokami ewolucji.Podana odleg"oÊç jest mierzona od kraw´dzi jed-nego obiektu do odpowiedniej kraw´dzi nast´pne-go (np.od prawej kraw´dzi jednego obiektu doKliknàç narz´dziem Ewolucje na punkcie kontrolnym pierw-prawej kraw´dzi obiektu nast´pujàcego za nim).szego obiektu, i na punkcie kontrolnym drugiego obiektu." Kolor jednolity Adobe Illustrator sam wylicza od-powiednià liczb´ kroków ewolucji.JeÝeli obiektysà wype"nione lub obrysowane róÝnymi kolorami,kroki obliczane sà tak, by zapewniç optymalnà ichliczb´ niezb´dnà dla g"adkiego przejÊcia koloru.JeÝeli obiekty zawierajà takie same kolory lub jeÝelizawierajà gradienty czy wzorki, liczba krokówzaleÝy od maksymalnej odleg"oÊci mi´dzyRezultat.kraw´dziami obwiedni tych dwóch obiektów.ROZDZIA¸ 5158Transformacje i odkszta"canie obiektówAby zmieniç u"oÝenie ewolucji w stosunku do ÊcieÝki,Ewolucja podàÝa za konturem Êcieki w u"oÝeniunaleÝy:okreÊlonym w oknie dialogowym Opcje ewolucji.Po w"àczeniu opcji Wyrównaj do ÊcieÝki, ewolucja1 Wybraç polecenie Obiekty > Ewolucje > Opcjebiegnie wzd"uÝ konturu ÊcieÝki.Po w"àczeniuewolucji.opcji Wyrównaj do strony (opcja domyÊlna), ewo-2 Wybraç odpowiednie opcje:lucja uk"adana jest wzgl´dem osi X danej strony." Kliknàç na przycisku Wyrównaj do strony, abyu"oÝyç ewolucj´ prostopadle do osi X danej strony.Aby opisaç ewolucj´ na ÊcieÝce, naleÝy:" Kliknàç na przycisku Wyrównaj do strony, aby 1 Zaznaczyç ewolucj´, a nast´pnie wcisnàç kla-u"oÝyç ewolucj´ prostopadle do ÊcieÝki.wisz Shift zaznaczajàc odpowiednià ÊcieÝk´.2 Wybraç polecenie Obiekt > Ewolucje > ZastàpGrzbiet.Aby odwróciç porzàdek ewolucji na ÊcieÝce, naleÝy:1 Zaznaczyç ewolucj´.2 Wybraç polecenie Obiekt > Ewolucje > OdwróçGrzbiet.Obiekty zostanà u"oÝone na ÊcieÝce w od-Efekt zastosowania opcji Wyrównaj do strony.wrotnej kolejnoÊci.Aby odwróciç kolejnoÊç zamalowywania obiektówewolucji na ÊcieÝce, naleÝy:1 Zaznaczyç ewolucj´.2 Wybraç polecenie Obiekt > Ewolucje > Odwróçwierzch na spód.KolejnoÊç u"oÝenia na stosie (ko-lejnoÊç zamalowywania) obiektów w ewolucji zo-Efekt zastosowania opcji Wyrównaj do ÊcieÝki.stanie odwrócona: obiekty, które by"y nawierzchu, zostanà przeniesione na spód stosu i od-Tworzenie ewolucji wzd"uÝ ÊcieÝekUtworzona ewolucja moÝe byç opisana na ÊcieÝce.Opisanie tego typu to prosty sposób na owini´ciejej wokó" obiektu lub utworzenie w ilustracji efek-tów specjalnych.ADOBE ILLUSTRATOR 9.0 159Podr´cznik uÝytkownikaAby utworzyç ewolucj´ kolorów i kryç mi´dzywrotnie.(Patrz Uk"adanie obiektów w stos nawype"nionymi obiektami, naleÝy:stronie 133)1 Zaznaczyç trzy lub wi´cej wype"nionych obiek-tów, dla których ma powstaç ewolucja.2 Wykonaç jednà z nast´pujàcych czynnoÊci:" Aby wype"niç obiekty poÊrednie kolejnymiprzejÊciami mi´dzy wype"nionym obiektem nawierzchu i wype"nionym obiektem na spodzie,naleÝy wybraç polecenie Filtr > Kolory > Ewolucje:wierzch na spód." Aby wype"niç obiekty poÊrednie kolejnymiprzejÊciami mi´dzy wype"nionym obiektem polewej stronie a wype"nionym obiektem po prawejstronie, naleÝy wybraç polecenie Filtr > Kolory >Ewolucje: poziomo." Aby wype"niç obiekty poÊrednie kolejnymiOrygina" i efekt polecenia Odwróç wierzch na spód.przejÊciami mi´dzy wype"nionym obiektem nagórze a wype"nionym obiektem na dole, naleÝyModyfikacja ewolucjiwybraç polecenie Filtr > Kolory > Ewolucje: piono-Ewolucje moÝna przesuwaç, usuwaç, prze-wo.kszta"caç, edytowaç punkty kontrolne i krzyweBeziera, oraz zmieniaç kolory obiektów w ewolucjiwykorzystujàc wszelkie narz´dzia edycyjne do-Korzystanie z filtrów Pióro i Tuszst´pne w programie.Gdy modyfikuje si´ ÊcieÝk´Filtr Pióro i Tusz > Efekty kreskowania tworzyewolucji, zmiany zachodzà juÝ podczas pracy.efekty tekstury, takie jak kreskowanie oraz niere-gularne, losowe faktury, na przyk"ad s"oje drewna.Tworzenie ewolucji kolorów mi´dzyEfekty te moÝna stosowaç do tworzenia symulacjiwype"nionymi obiektamirysunku tuszem.Podobne dzia"anie ma filtr Kre-Filtry Ewolucje tworzà seri´ kolorów poÊrednich skowanie fotki, który konwertuje fotografie (ob-dla grupy trzech lub wi´cej wype"nionych obiek- razki bitmapowe) w seri´ kreskowanych warstw,tów.Kolory poÊrednie powstajà na podstawie po- nadajàc jej efekt szkicu tuszem.(Patrz Kreskowa-ziomego lub pionowego u"oÝenia obiektów albo nie fotki na stronie 282.)ich kolejnoÊci na stosie.Filtry te nie wp"ywajà naFiltr Efekty kreskowania przekszta"ca zaznaczonyobrysy i obiekty niewype"nione.(Patrz Uk"adanieobiekt w mask´, a nast´pnie rysuje za nim kreski iobiektów w stos na stronie 133)ROZDZIA¸ 5160Transformacje i odkszta"canie obiektówinne kszta"ty.Kszta"ty filtru Efekty kreskowania sà 4 Aby przyspieszyç prac´ programu, moÝnaobiektami i wymagajà duÝej iloÊci pami´ci, dlatego wy"àczyç opcj´ Podglàd, umieszczonà w prawyteÝ najlepiej stosowaç je pod sam koniec tworzenia dolnym rogu okna.ilustracji: najpierw utworzyç ca"y rysunek, a do-5 Aby zmieniç liczb´ elementów kreskowania dlapiero potem zastosowaç kreskowanie do wybra-danego zaznaczenia, naleÝy przeciàgnàç suwaknych obiektów [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl odbijak.htw.pl
.JeÝeli ewolucja dotyczy ÊcieÝekAby zmieniç liczb´ przejÊç mi´dzy ewolucjami, naleÝy:otwartych, naleÝy zaznaczyç punkt ko’cowy1 Wybraç polecenie Obiekt > Ewolucje > OpcjekaÝdej z nich.ewolucji.3 Po zako’czeniu dodawania obiektów do ewolu-2 Wybraç odpowiednie opcje z menu Odst´py:cji naleÝy ponownie kliknàç na narz´dziu Ewolu-cje, aby rozpoczàç nowà ewolucj´." OkreÊl liczb´ przejÊç wpisaç odpowiednià wartoÊçokreÊlajàcà liczb´ kroków mi´dzy poczàtkiem ako’cem ewolucji." OkreÊl odleg"oÊç Wpisaç odpowiednià wartoÊç,okreÊlajàcà odleg"oÊç mi´dzy krokami ewolucji.Podana odleg"oÊç jest mierzona od kraw´dzi jed-nego obiektu do odpowiedniej kraw´dzi nast´pne-go (np.od prawej kraw´dzi jednego obiektu doKliknàç narz´dziem Ewolucje na punkcie kontrolnym pierw-prawej kraw´dzi obiektu nast´pujàcego za nim).szego obiektu, i na punkcie kontrolnym drugiego obiektu." Kolor jednolity Adobe Illustrator sam wylicza od-powiednià liczb´ kroków ewolucji.JeÝeli obiektysà wype"nione lub obrysowane róÝnymi kolorami,kroki obliczane sà tak, by zapewniç optymalnà ichliczb´ niezb´dnà dla g"adkiego przejÊcia koloru.JeÝeli obiekty zawierajà takie same kolory lub jeÝelizawierajà gradienty czy wzorki, liczba krokówzaleÝy od maksymalnej odleg"oÊci mi´dzyRezultat.kraw´dziami obwiedni tych dwóch obiektów.ROZDZIA¸ 5158Transformacje i odkszta"canie obiektówAby zmieniç u"oÝenie ewolucji w stosunku do ÊcieÝki,Ewolucja podàÝa za konturem Êcieki w u"oÝeniunaleÝy:okreÊlonym w oknie dialogowym Opcje ewolucji.Po w"àczeniu opcji Wyrównaj do ÊcieÝki, ewolucja1 Wybraç polecenie Obiekty > Ewolucje > Opcjebiegnie wzd"uÝ konturu ÊcieÝki.Po w"àczeniuewolucji.opcji Wyrównaj do strony (opcja domyÊlna), ewo-2 Wybraç odpowiednie opcje:lucja uk"adana jest wzgl´dem osi X danej strony." Kliknàç na przycisku Wyrównaj do strony, abyu"oÝyç ewolucj´ prostopadle do osi X danej strony.Aby opisaç ewolucj´ na ÊcieÝce, naleÝy:" Kliknàç na przycisku Wyrównaj do strony, aby 1 Zaznaczyç ewolucj´, a nast´pnie wcisnàç kla-u"oÝyç ewolucj´ prostopadle do ÊcieÝki.wisz Shift zaznaczajàc odpowiednià ÊcieÝk´.2 Wybraç polecenie Obiekt > Ewolucje > ZastàpGrzbiet.Aby odwróciç porzàdek ewolucji na ÊcieÝce, naleÝy:1 Zaznaczyç ewolucj´.2 Wybraç polecenie Obiekt > Ewolucje > OdwróçGrzbiet.Obiekty zostanà u"oÝone na ÊcieÝce w od-Efekt zastosowania opcji Wyrównaj do strony.wrotnej kolejnoÊci.Aby odwróciç kolejnoÊç zamalowywania obiektówewolucji na ÊcieÝce, naleÝy:1 Zaznaczyç ewolucj´.2 Wybraç polecenie Obiekt > Ewolucje > Odwróçwierzch na spód.KolejnoÊç u"oÝenia na stosie (ko-lejnoÊç zamalowywania) obiektów w ewolucji zo-Efekt zastosowania opcji Wyrównaj do ÊcieÝki.stanie odwrócona: obiekty, które by"y nawierzchu, zostanà przeniesione na spód stosu i od-Tworzenie ewolucji wzd"uÝ ÊcieÝekUtworzona ewolucja moÝe byç opisana na ÊcieÝce.Opisanie tego typu to prosty sposób na owini´ciejej wokó" obiektu lub utworzenie w ilustracji efek-tów specjalnych.ADOBE ILLUSTRATOR 9.0 159Podr´cznik uÝytkownikaAby utworzyç ewolucj´ kolorów i kryç mi´dzywrotnie.(Patrz Uk"adanie obiektów w stos nawype"nionymi obiektami, naleÝy:stronie 133)1 Zaznaczyç trzy lub wi´cej wype"nionych obiek-tów, dla których ma powstaç ewolucja.2 Wykonaç jednà z nast´pujàcych czynnoÊci:" Aby wype"niç obiekty poÊrednie kolejnymiprzejÊciami mi´dzy wype"nionym obiektem nawierzchu i wype"nionym obiektem na spodzie,naleÝy wybraç polecenie Filtr > Kolory > Ewolucje:wierzch na spód." Aby wype"niç obiekty poÊrednie kolejnymiprzejÊciami mi´dzy wype"nionym obiektem polewej stronie a wype"nionym obiektem po prawejstronie, naleÝy wybraç polecenie Filtr > Kolory >Ewolucje: poziomo." Aby wype"niç obiekty poÊrednie kolejnymiOrygina" i efekt polecenia Odwróç wierzch na spód.przejÊciami mi´dzy wype"nionym obiektem nagórze a wype"nionym obiektem na dole, naleÝyModyfikacja ewolucjiwybraç polecenie Filtr > Kolory > Ewolucje: piono-Ewolucje moÝna przesuwaç, usuwaç, prze-wo.kszta"caç, edytowaç punkty kontrolne i krzyweBeziera, oraz zmieniaç kolory obiektów w ewolucjiwykorzystujàc wszelkie narz´dzia edycyjne do-Korzystanie z filtrów Pióro i Tuszst´pne w programie.Gdy modyfikuje si´ ÊcieÝk´Filtr Pióro i Tusz > Efekty kreskowania tworzyewolucji, zmiany zachodzà juÝ podczas pracy.efekty tekstury, takie jak kreskowanie oraz niere-gularne, losowe faktury, na przyk"ad s"oje drewna.Tworzenie ewolucji kolorów mi´dzyEfekty te moÝna stosowaç do tworzenia symulacjiwype"nionymi obiektamirysunku tuszem.Podobne dzia"anie ma filtr Kre-Filtry Ewolucje tworzà seri´ kolorów poÊrednich skowanie fotki, który konwertuje fotografie (ob-dla grupy trzech lub wi´cej wype"nionych obiek- razki bitmapowe) w seri´ kreskowanych warstw,tów.Kolory poÊrednie powstajà na podstawie po- nadajàc jej efekt szkicu tuszem.(Patrz Kreskowa-ziomego lub pionowego u"oÝenia obiektów albo nie fotki na stronie 282.)ich kolejnoÊci na stosie.Filtry te nie wp"ywajà naFiltr Efekty kreskowania przekszta"ca zaznaczonyobrysy i obiekty niewype"nione.(Patrz Uk"adanieobiekt w mask´, a nast´pnie rysuje za nim kreski iobiektów w stos na stronie 133)ROZDZIA¸ 5160Transformacje i odkszta"canie obiektówinne kszta"ty.Kszta"ty filtru Efekty kreskowania sà 4 Aby przyspieszyç prac´ programu, moÝnaobiektami i wymagajà duÝej iloÊci pami´ci, dlatego wy"àczyç opcj´ Podglàd, umieszczonà w prawyteÝ najlepiej stosowaç je pod sam koniec tworzenia dolnym rogu okna.ilustracji: najpierw utworzyç ca"y rysunek, a do-5 Aby zmieniç liczb´ elementów kreskowania dlapiero potem zastosowaç kreskowanie do wybra-danego zaznaczenia, naleÝy przeciàgnàç suwaknych obiektów [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]