[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Powstały efekt zbliżony jestwyglądem do obrazka, na który naniesiono grube ziarna szumu.Obrazek w prawymgórnym rogu jest podobny, przy czym w tym przypadku parametr Opacity (Krycie)ustawiony był na 100%, a zastosowanym trybem mieszkania był Pin Light (Zwiatłopunktowe).Więcej informacji na temat trybów mieszania znajdziesz w rozdziale 13.Również w kolekcji Gallery Effects znajduje się kilka odpowiedników filtrów do wpro-wadzania szumu.Filtr Halftone Pattern (Wzór rastra) uruchamiany poleceniem Filter|Sketch|Halftone Pattern (Filtr|Szkic|Wzór rastra) nanosi wzór kropek rastra, jak widaćna środkowych obrazkach z rysunku 10.42.Lecz podobnie jak wszystkie filtry w menupolecenia Sketch (Szkic), zastępuje kolory na obrazku aktualnymi kolorami narzędzia i tła.Filtr Grain (Ziarno) z menu polecenia Filter|Texture|Grain (Filtr|Tekstura|Ziarno) standardowa przystawka do wprowadzania szumu posiada 10 różnych opcji na liścieGrain Type (Rodzaj ziarna), z których każda tworzy inny rodzaj szumu.Dolne obrazkiz rysunku 10.42 ilustrują zastosowanie dwóch typów szumu filtru Grain (Ziarno):Clumped (Paprochy) i Speckled (Punkciki).W obu przypadkach intensywność i kontrastbyły takie same.W ostatnim przykładzie zastosowałem tryb mieszania Soft Light (Aa-godne światło).DA teraz kilka informacji o filtrach usuwających szum.Polecenie Despeckle (Usuń kurzi rysy) tak naprawdę powinno pojawić się w podmenu Filter|Blur (Filtr|Rozmycie).Rozmywa ono zaznaczenie z jednoczesnym zachowaniem krawędzi; chodzi o to, żeniechciany szum jest najbardziej widoczny na ciągłych obszarach obrazka.W praktycefiltr ten jest prawie dokładnym przeciwieństwem filtru Sharpen Edges (Wyostrzaniebrzegów).Wynik zastosowaniakilku różnych filtrówpodobnych do AddNoise (Dodaj szum),takich jak Pointillize(Puentylizacja),Halftone Pattern(Wzór rastra)i Grain (Ziarno)Filtr Despeckle (Usuń kurz i rysy) wyszukuje w obrazku krawędzie za pomocą wbudo-wanego weń odpowiednika parametru Threshold (Próg) w przypadku filtru UnsharpMask (Wzmocnienie) ustawionego na wartość 5.Następnie rozmywa pozostałe elementyoprócz krawędzi z siłą filtru Blur More (Rozmyj bardziej), jak widać na górnym lewymobrazku z rysunku 10.43.Kolejny filtr z menu polecenia Filter|Noise (Filtr|Szum), Median (Mediana), usuwa szumprzez uśrednienie kolorów obrazka po jednym pikselu na raz.Po zastosowaniu polece-nia Filter|Noise|Median (Filtr|Szum|Mediana) wyświetlone zostaje okno dialogowez parametrem Radius (Promień) dotyczącym tego filtru.W przypadku każdego pikselaWynik zastosowaniafiltru Despeckle(Usuń kurz i rysy)(u góry po lewej)i Median.Podaneliczby określająwartości parametruRadius (Promień)filtru Medianzaznaczenia filtr uśrednia kolor sąsiadujących pikseli znajdujących się w obrębie okre-ślonego promienia, ignorując jednocześnie te piksele, które na tyle się różnią, że mogąpopsuć średnią.W wyniku tych obliczeń na środkowy piksel zostaje naniesiony uśred-niony kolor.Możesz podać dowolną wartość promienia między 1 i 100.Jednak nawetgdy nie przekroczysz stosunkowo niskiej wartości (16), utworzy się widoczne rozmy-cie, co można zobaczyć na dolnym prawym obrazku na rysunku 10.43 (patrz poprzednipodrozdział).Przy maksymalnej wartości parametru Radius (Promień) uzyskuje się efektrozmytego gradientu z rozmazanymi wszystkimi szczegółami obrazka.Podobnie jak w przypadku filtru Gaussian Blur (Rozmycie gaussowskie), przez wzmoc-nienie filtru Median (Mediana) poleceniem Fade (Zanik) możesz uzyskać kilka intere-sujących i przydatnych efektów.Lecz zamiast tworzyć efekt jarzenia z filmu Star Trek ,filtr Median (Mediana) wygładza szczegóły, nadając obrazkowi plastikowy wygląd,co widać na obrazkach z rysunku 10.44.Do utworzenia wszystkich tych obrazków zasto-sowałem filtr Median z wartością parametru Radius (Promień) ustawioną na 5 pikseli.Następnie wcisnąłem klawisze Ctrl+Shift+F ( +Shift+F w Mac OS), aby wyświetlićokno dialogowe Fade (Zanik), w którym zmniejszyłem wartość parametru Opacity (Krycie)do 65%.W przypadku obrazka widocznego w lewym dolnym rogu w oknie dialogowymFade (Zanik) z powrotem zwiększyłem krycie do 100% i zastosowałem tryb mieszaniaDarken (Ciemniej).Ostatni obrazek powstał przez ustawienie krycia na 80% i użycietrybu Linear Dodge (Rozjaśnianie liniowe).Kolejna różnica między filtrem Gaussian Blur (Rozmycie gaussowskie) i Median (Me-diana) jest taka, że filtr Gaussian Blur (Rozmycie gaussowskie) niszczy krawędzie, pod-czas gdy filtr Median (Mediana) tworzy nowe.Oznacza to, że możesz zastosować filtrMedian (Mediana), a następnie filtr Unsharp Mask (Wzmocnienie), aby uzyskać nawetbardziej wyraziste efekty rzezbiarskie.Po zastosowaniu filtruMedian dla naszejklingońskiej pięknościosłabiłem efektza pomocą poleceniaEdit|Fade Median(Edycja|ZanikMediana) [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl odbijak.htw.pl
.Powstały efekt zbliżony jestwyglądem do obrazka, na który naniesiono grube ziarna szumu.Obrazek w prawymgórnym rogu jest podobny, przy czym w tym przypadku parametr Opacity (Krycie)ustawiony był na 100%, a zastosowanym trybem mieszkania był Pin Light (Zwiatłopunktowe).Więcej informacji na temat trybów mieszania znajdziesz w rozdziale 13.Również w kolekcji Gallery Effects znajduje się kilka odpowiedników filtrów do wpro-wadzania szumu.Filtr Halftone Pattern (Wzór rastra) uruchamiany poleceniem Filter|Sketch|Halftone Pattern (Filtr|Szkic|Wzór rastra) nanosi wzór kropek rastra, jak widaćna środkowych obrazkach z rysunku 10.42.Lecz podobnie jak wszystkie filtry w menupolecenia Sketch (Szkic), zastępuje kolory na obrazku aktualnymi kolorami narzędzia i tła.Filtr Grain (Ziarno) z menu polecenia Filter|Texture|Grain (Filtr|Tekstura|Ziarno) standardowa przystawka do wprowadzania szumu posiada 10 różnych opcji na liścieGrain Type (Rodzaj ziarna), z których każda tworzy inny rodzaj szumu.Dolne obrazkiz rysunku 10.42 ilustrują zastosowanie dwóch typów szumu filtru Grain (Ziarno):Clumped (Paprochy) i Speckled (Punkciki).W obu przypadkach intensywność i kontrastbyły takie same.W ostatnim przykładzie zastosowałem tryb mieszania Soft Light (Aa-godne światło).DA teraz kilka informacji o filtrach usuwających szum.Polecenie Despeckle (Usuń kurzi rysy) tak naprawdę powinno pojawić się w podmenu Filter|Blur (Filtr|Rozmycie).Rozmywa ono zaznaczenie z jednoczesnym zachowaniem krawędzi; chodzi o to, żeniechciany szum jest najbardziej widoczny na ciągłych obszarach obrazka.W praktycefiltr ten jest prawie dokładnym przeciwieństwem filtru Sharpen Edges (Wyostrzaniebrzegów).Wynik zastosowaniakilku różnych filtrówpodobnych do AddNoise (Dodaj szum),takich jak Pointillize(Puentylizacja),Halftone Pattern(Wzór rastra)i Grain (Ziarno)Filtr Despeckle (Usuń kurz i rysy) wyszukuje w obrazku krawędzie za pomocą wbudo-wanego weń odpowiednika parametru Threshold (Próg) w przypadku filtru UnsharpMask (Wzmocnienie) ustawionego na wartość 5.Następnie rozmywa pozostałe elementyoprócz krawędzi z siłą filtru Blur More (Rozmyj bardziej), jak widać na górnym lewymobrazku z rysunku 10.43.Kolejny filtr z menu polecenia Filter|Noise (Filtr|Szum), Median (Mediana), usuwa szumprzez uśrednienie kolorów obrazka po jednym pikselu na raz.Po zastosowaniu polece-nia Filter|Noise|Median (Filtr|Szum|Mediana) wyświetlone zostaje okno dialogowez parametrem Radius (Promień) dotyczącym tego filtru.W przypadku każdego pikselaWynik zastosowaniafiltru Despeckle(Usuń kurz i rysy)(u góry po lewej)i Median.Podaneliczby określająwartości parametruRadius (Promień)filtru Medianzaznaczenia filtr uśrednia kolor sąsiadujących pikseli znajdujących się w obrębie okre-ślonego promienia, ignorując jednocześnie te piksele, które na tyle się różnią, że mogąpopsuć średnią.W wyniku tych obliczeń na środkowy piksel zostaje naniesiony uśred-niony kolor.Możesz podać dowolną wartość promienia między 1 i 100.Jednak nawetgdy nie przekroczysz stosunkowo niskiej wartości (16), utworzy się widoczne rozmy-cie, co można zobaczyć na dolnym prawym obrazku na rysunku 10.43 (patrz poprzednipodrozdział).Przy maksymalnej wartości parametru Radius (Promień) uzyskuje się efektrozmytego gradientu z rozmazanymi wszystkimi szczegółami obrazka.Podobnie jak w przypadku filtru Gaussian Blur (Rozmycie gaussowskie), przez wzmoc-nienie filtru Median (Mediana) poleceniem Fade (Zanik) możesz uzyskać kilka intere-sujących i przydatnych efektów.Lecz zamiast tworzyć efekt jarzenia z filmu Star Trek ,filtr Median (Mediana) wygładza szczegóły, nadając obrazkowi plastikowy wygląd,co widać na obrazkach z rysunku 10.44.Do utworzenia wszystkich tych obrazków zasto-sowałem filtr Median z wartością parametru Radius (Promień) ustawioną na 5 pikseli.Następnie wcisnąłem klawisze Ctrl+Shift+F ( +Shift+F w Mac OS), aby wyświetlićokno dialogowe Fade (Zanik), w którym zmniejszyłem wartość parametru Opacity (Krycie)do 65%.W przypadku obrazka widocznego w lewym dolnym rogu w oknie dialogowymFade (Zanik) z powrotem zwiększyłem krycie do 100% i zastosowałem tryb mieszaniaDarken (Ciemniej).Ostatni obrazek powstał przez ustawienie krycia na 80% i użycietrybu Linear Dodge (Rozjaśnianie liniowe).Kolejna różnica między filtrem Gaussian Blur (Rozmycie gaussowskie) i Median (Me-diana) jest taka, że filtr Gaussian Blur (Rozmycie gaussowskie) niszczy krawędzie, pod-czas gdy filtr Median (Mediana) tworzy nowe.Oznacza to, że możesz zastosować filtrMedian (Mediana), a następnie filtr Unsharp Mask (Wzmocnienie), aby uzyskać nawetbardziej wyraziste efekty rzezbiarskie.Po zastosowaniu filtruMedian dla naszejklingońskiej pięknościosłabiłem efektza pomocą poleceniaEdit|Fade Median(Edycja|ZanikMediana) [ Pobierz całość w formacie PDF ]