[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.W profesjonalnie prowadzonej reklamie internetowej wykorzystuje się AdSerwer.Pozwala on natargetowanie reklamy, czyli wyświetlanie jej dla odpowiednich osób i o odpowiednich porach.Dzięki AdSerwerowi możliwe jest także śledzenie na bieżąco efektywności reklamy i ewentualnajej korekta podczas przeprowadzanej kampanii.Wydatki na reklamę w Internecie są małew porównaniu do innych mediów, ale ich poziom rośnie bardzo szybko i w przyszłości może tobyć główne medium reklamowe.Rozdział 5.Zrodki promocjiproduktu w Internecie.W skład tradycyjnych działań marketingowych w ramach promotion-mix wchodzą następująceinstrumenty:" reklama," promocja sprzedaży," marketing bezpośredni," public relations i publicity," sprzedaż osobista.Ich znaczenie ma różne nasilenie w czasie.Zarówno reklama jak i działania public relations mająnajwiększy wpływ na klienta przed i po dokonaniu zakupu, natomiast sprzedaż osobistai promocja sprzedaży wpływają na decyzje najbardziej podczas zakupu.Wcześniej jużzapoznaliśmy się z reklamą internetową i promocją witryny internetowej.W tym rozdzialechciałbym przybliżyć pozostałe instrumenty z wyjątkiem sprzedaży osobistej, która nie wiąże sięz działalnością internetową.5.1.Promocja uzupełniająca (promocjasprzedaży).Cel promocji uzupełniającej to bezpośredni wpływ na decyzję zakupu.Wykorzystywane technikipromocji internetowej są bardzo bogate.Stosowane są różnego rodzaju zachęty do odwiedzeniawitryn WWW oraz dokonania zakupu.Należą do nich:" kupony," bezpłatne próbki," premie," obniżki cen,a także:" konkursy i loterie," promocje krzyżowe i łączone," multimedialne prezentacje.Umiejętne wykorzystanie narzędzi promocji może doprowadzić do znaczącego wzrostuświadomości marki i nakłonienia wielu potencjalnych klientów do dokonania zakupu.Kupony.Kupony to indywidualna propozycja sprzedaży po obniżonej cenie.Poza Internetem można jeotrzymać przy zakupie produktów, znalezć w rozmaitych publikacjach, gazetach i czasopismach.Za pomocą sieci internetowej kupony są udostępniane w celu wydrukowania na drukarce domoweji zrealizowania w placówce sprzedaży.Zadaniem kuponów jest zatem nakłonienie do wizytyw punktach sprzedaży.Dystrybucję kuponów można również połączyć z gromadzenieminformacji o potencjalnych klientach.Przed pobraniem kuponu klient proszony jest wówczaso podanie danych personalnych.Istnieje wiele serwisów pośredniczących w dystrybucji kuponów.Należą do nich między innymi: Hot Coupons (www.hotcoupons.com) i Coupons Online(www.couponsonline.com).Adresaci zasubskrybowani w tych serwisach już wcześniej wyrazilizainteresowanie udziałem w promocji poszczególnych artykułów i stanowią doskonale audytoriumdocelowe.Próbki.Jest to doskonała metoda promocji szczególnie dla produktów, których pełna dystrybucja odbywasię poprzez sieć Internetu.Należą do nich na przykład informacje, programy i gry komputeroweoraz multimedia.Agencja badań marketingowych Relevant Knowledge(www.relevantknowledge.com) oferuje okrojone wyniki swoich badań, BMG Music oraz MusicBoulvard (www.musicblvd.com) pozwalają na przesłuchanie fragmentów oferowanychw sprzedaży płyt.Oprogramowanie Trial Version znane jest z pewnością wszystkimInternautom.są to wersje umożliwiające poznanie programu, ale niewystarczające dla pełnegowykorzystania.Niektóre z nich nie posiadają wszystkich funkcji dostępnych w pełnej wersji, innedziałają tylko przez okres próbny czyli ok.15-60 dni.Ważne jest to, iż w trakcie ich użytkowaniastale proponują zarejestrowanie się na stronie internetowej sprzedawcy i zakup pełnej wersji.Próbki sprawiają, że ich użytkownicy mogący zapoznać się z produktem, stają się bardziejprzywiązani do niego.W przypadku produktów, których dystrybucja odbywa się tradycyjnym sposobem Internet możestanowić środek komunikacji z klientem.Za jego pomocą na stronach internetowych zamieszczanesą informacje o promocji i formularze, po wypełnieniu których klientowi zostaje wysłana pocztąpróbka produktu.Duża zaletą jest w tym przypadku konieczność podania pełnych danychpersonalnych osoby zainteresowanej w celu przesłania przesyłki na wskazany adres.Pozwala to nagromadzenie informacji o klientach i stosowanie ich w pózniejszych działaniach promocyjnych.Konkursy i loterie.Oferują one możliwość uzyskania korzyści materialnej i sprawiają, że zainteresowani Internaucipoddają się działaniu treści reklamowych zawartych na stronach WWW oraz decydują się napodanie swoich danych personalnych wraz z wyrażeniem chęci otrzymywania dalszych treścireklamowych poprzez konto pocztowe.Za pomocą Internetu prowadzi się także działaniawspierające konkursy i loterie prowadzone w tradycyjny sposób.Na stronach umieszcza sięregulamin i zasady uczestnictwa.Taką formę stosuje Idea (www.idea.pl), Browar Okocim(www.okocim.com.pl) oraz wiele innych przedsiębiorstw.Podstawowym celem konkursów i loteriijest wzrost świadomości marki, oraz budowa pozytywnego wizerunku.Podobnie jak w przypadkukuponów promocyjnych istnieje możliwość skorzystania z usług serwisów zajmujących sięzbieraniem informacji o prowadzonych konkursach i loteriach np.Playhere (www.playhere.com).Ważne jest w tym przypadku aby nie dopuścić do uczestnictwa w konkursie bez wcześniejszegozapoznania się z przekazem reklamowym, który jest związany z tym przedsięwzięciem.Premie.Premie budują lojalność klientów i świadomość marki.Stanowią nagrodę za zakup produktu lubodwiedziny strony.Często wiąże się to z podaniem informacji o sobie, co pozwala na budowębazy danych o klientach.W ten sposób zdobywa się informacje na temat dokonywanych zakupów,spędzania wolnego czasu oraz buduje marketingową bazę danych potencjalnych klientów.Działanie to jednocześnie zwiększa świadomość marki i buduje atmosferę zainteresowania witrynąinternetową.Obniżki cen.Obniżki cen są oferowane w Internecie jako nagroda za zapoznanie się z witryną firmy, dokonaniewcześniejszych zakupów, bądz zarejestrowanie się w bazie danych.Ich celem jest bezpośredniezachęcenie do zakupu produktu, a także do ponownego odwiedzenia witryny internetowej.Pionierem z zastosowaniu internetowych rabatów jest firma Hyatt Hotels Corp.prowadząca siećhoteli.Ich promocja polegała na udzielaniu rabatu wszystkim klientom, którzy odwiedzili witrynęfirmy.Obniżki cen w ramach zakupów internetowych wiążą się z mniejszymi kosztami handluelektronicznego i zachęcają do korzystania z Internetu, który jest doskonałym środkiemkomunikacji.Promocje łączone i krzyżowe.Obie te formy stały się bardzo popularnym środkiem promocji w Internecie.W przypadkupromocji łączonych dwie lub więcej marek lub przedsiębiorstw współpracuje ze sobą w ramachdystrybucji kuponów oraz informacji o rabatach i konkursach.Promocja krzyżowa polega nawykorzystywaniu jednej marki dla celów promocji drugiej.Interaktywność Internetu pozwala naautomatyzację obliczeń rabatów i personalizację oferty w zależności od wcześniejszych poczynańklienta.Dużą rolę odgrywają dynamiczne strony, których wygląd zależy od wcześniej oglądanych,bądz od tego czy klient dokonał zakupu w sklepie internetowym, czy nie [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl odbijak.htw.pl
.W profesjonalnie prowadzonej reklamie internetowej wykorzystuje się AdSerwer.Pozwala on natargetowanie reklamy, czyli wyświetlanie jej dla odpowiednich osób i o odpowiednich porach.Dzięki AdSerwerowi możliwe jest także śledzenie na bieżąco efektywności reklamy i ewentualnajej korekta podczas przeprowadzanej kampanii.Wydatki na reklamę w Internecie są małew porównaniu do innych mediów, ale ich poziom rośnie bardzo szybko i w przyszłości może tobyć główne medium reklamowe.Rozdział 5.Zrodki promocjiproduktu w Internecie.W skład tradycyjnych działań marketingowych w ramach promotion-mix wchodzą następująceinstrumenty:" reklama," promocja sprzedaży," marketing bezpośredni," public relations i publicity," sprzedaż osobista.Ich znaczenie ma różne nasilenie w czasie.Zarówno reklama jak i działania public relations mająnajwiększy wpływ na klienta przed i po dokonaniu zakupu, natomiast sprzedaż osobistai promocja sprzedaży wpływają na decyzje najbardziej podczas zakupu.Wcześniej jużzapoznaliśmy się z reklamą internetową i promocją witryny internetowej.W tym rozdzialechciałbym przybliżyć pozostałe instrumenty z wyjątkiem sprzedaży osobistej, która nie wiąże sięz działalnością internetową.5.1.Promocja uzupełniająca (promocjasprzedaży).Cel promocji uzupełniającej to bezpośredni wpływ na decyzję zakupu.Wykorzystywane technikipromocji internetowej są bardzo bogate.Stosowane są różnego rodzaju zachęty do odwiedzeniawitryn WWW oraz dokonania zakupu.Należą do nich:" kupony," bezpłatne próbki," premie," obniżki cen,a także:" konkursy i loterie," promocje krzyżowe i łączone," multimedialne prezentacje.Umiejętne wykorzystanie narzędzi promocji może doprowadzić do znaczącego wzrostuświadomości marki i nakłonienia wielu potencjalnych klientów do dokonania zakupu.Kupony.Kupony to indywidualna propozycja sprzedaży po obniżonej cenie.Poza Internetem można jeotrzymać przy zakupie produktów, znalezć w rozmaitych publikacjach, gazetach i czasopismach.Za pomocą sieci internetowej kupony są udostępniane w celu wydrukowania na drukarce domoweji zrealizowania w placówce sprzedaży.Zadaniem kuponów jest zatem nakłonienie do wizytyw punktach sprzedaży.Dystrybucję kuponów można również połączyć z gromadzenieminformacji o potencjalnych klientach.Przed pobraniem kuponu klient proszony jest wówczaso podanie danych personalnych.Istnieje wiele serwisów pośredniczących w dystrybucji kuponów.Należą do nich między innymi: Hot Coupons (www.hotcoupons.com) i Coupons Online(www.couponsonline.com).Adresaci zasubskrybowani w tych serwisach już wcześniej wyrazilizainteresowanie udziałem w promocji poszczególnych artykułów i stanowią doskonale audytoriumdocelowe.Próbki.Jest to doskonała metoda promocji szczególnie dla produktów, których pełna dystrybucja odbywasię poprzez sieć Internetu.Należą do nich na przykład informacje, programy i gry komputeroweoraz multimedia.Agencja badań marketingowych Relevant Knowledge(www.relevantknowledge.com) oferuje okrojone wyniki swoich badań, BMG Music oraz MusicBoulvard (www.musicblvd.com) pozwalają na przesłuchanie fragmentów oferowanychw sprzedaży płyt.Oprogramowanie Trial Version znane jest z pewnością wszystkimInternautom.są to wersje umożliwiające poznanie programu, ale niewystarczające dla pełnegowykorzystania.Niektóre z nich nie posiadają wszystkich funkcji dostępnych w pełnej wersji, innedziałają tylko przez okres próbny czyli ok.15-60 dni.Ważne jest to, iż w trakcie ich użytkowaniastale proponują zarejestrowanie się na stronie internetowej sprzedawcy i zakup pełnej wersji.Próbki sprawiają, że ich użytkownicy mogący zapoznać się z produktem, stają się bardziejprzywiązani do niego.W przypadku produktów, których dystrybucja odbywa się tradycyjnym sposobem Internet możestanowić środek komunikacji z klientem.Za jego pomocą na stronach internetowych zamieszczanesą informacje o promocji i formularze, po wypełnieniu których klientowi zostaje wysłana pocztąpróbka produktu.Duża zaletą jest w tym przypadku konieczność podania pełnych danychpersonalnych osoby zainteresowanej w celu przesłania przesyłki na wskazany adres.Pozwala to nagromadzenie informacji o klientach i stosowanie ich w pózniejszych działaniach promocyjnych.Konkursy i loterie.Oferują one możliwość uzyskania korzyści materialnej i sprawiają, że zainteresowani Internaucipoddają się działaniu treści reklamowych zawartych na stronach WWW oraz decydują się napodanie swoich danych personalnych wraz z wyrażeniem chęci otrzymywania dalszych treścireklamowych poprzez konto pocztowe.Za pomocą Internetu prowadzi się także działaniawspierające konkursy i loterie prowadzone w tradycyjny sposób.Na stronach umieszcza sięregulamin i zasady uczestnictwa.Taką formę stosuje Idea (www.idea.pl), Browar Okocim(www.okocim.com.pl) oraz wiele innych przedsiębiorstw.Podstawowym celem konkursów i loteriijest wzrost świadomości marki, oraz budowa pozytywnego wizerunku.Podobnie jak w przypadkukuponów promocyjnych istnieje możliwość skorzystania z usług serwisów zajmujących sięzbieraniem informacji o prowadzonych konkursach i loteriach np.Playhere (www.playhere.com).Ważne jest w tym przypadku aby nie dopuścić do uczestnictwa w konkursie bez wcześniejszegozapoznania się z przekazem reklamowym, który jest związany z tym przedsięwzięciem.Premie.Premie budują lojalność klientów i świadomość marki.Stanowią nagrodę za zakup produktu lubodwiedziny strony.Często wiąże się to z podaniem informacji o sobie, co pozwala na budowębazy danych o klientach.W ten sposób zdobywa się informacje na temat dokonywanych zakupów,spędzania wolnego czasu oraz buduje marketingową bazę danych potencjalnych klientów.Działanie to jednocześnie zwiększa świadomość marki i buduje atmosferę zainteresowania witrynąinternetową.Obniżki cen.Obniżki cen są oferowane w Internecie jako nagroda za zapoznanie się z witryną firmy, dokonaniewcześniejszych zakupów, bądz zarejestrowanie się w bazie danych.Ich celem jest bezpośredniezachęcenie do zakupu produktu, a także do ponownego odwiedzenia witryny internetowej.Pionierem z zastosowaniu internetowych rabatów jest firma Hyatt Hotels Corp.prowadząca siećhoteli.Ich promocja polegała na udzielaniu rabatu wszystkim klientom, którzy odwiedzili witrynęfirmy.Obniżki cen w ramach zakupów internetowych wiążą się z mniejszymi kosztami handluelektronicznego i zachęcają do korzystania z Internetu, który jest doskonałym środkiemkomunikacji.Promocje łączone i krzyżowe.Obie te formy stały się bardzo popularnym środkiem promocji w Internecie.W przypadkupromocji łączonych dwie lub więcej marek lub przedsiębiorstw współpracuje ze sobą w ramachdystrybucji kuponów oraz informacji o rabatach i konkursach.Promocja krzyżowa polega nawykorzystywaniu jednej marki dla celów promocji drugiej.Interaktywność Internetu pozwala naautomatyzację obliczeń rabatów i personalizację oferty w zależności od wcześniejszych poczynańklienta.Dużą rolę odgrywają dynamiczne strony, których wygląd zależy od wcześniej oglądanych,bądz od tego czy klient dokonał zakupu w sklepie internetowym, czy nie [ Pobierz całość w formacie PDF ]