[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.A na piątym, o uczniu, myśli swych poskromicielu, wszystkie je lnów trzeba zniweczyć,aby nie ożyły już nigdy.Jogin uważa na glos z wewnątrz.Zledzi ten dzwięk w jego subtelniejszych przejawach.Dochodzi do punktu, w którym ma kontrolę nad wszystkimi wrażeniami z zewnątrz i z wewnątrz lub zobszaru wiedzy, a także z obszaru niewiedzy.Jak dobre psy, zmysły kładą się, gdy im się to nakazuje inie podnoszą się, dopóki się ich nie wezwie.Intuicja pojawia się, gdy umysł przestaje reagować na rzeczy świata zewnętrznego.%7łycie uczynas na dwa sposoby; przez naukę, której dostarcza nam świat i przez intuicję, to jest przez działaniewewnętrznej Jazni.Człowiek, który korzysta ze swych wewnętrznych sił, może nauczyć się więcej zeskromnych doświadczeń niż człowiek, który ma ich wiele za sobą.Rozwinięty człowiek przez swąwrodzoną inteligencję jest w stanie dostrzec znaczenie nawet drobnych rzeczy.Umysł pragnie cudóww połączeniu z religijnymi doświadczeniami.Jednak jest on ślepy na niezliczone cuda, które go całyczas otaczają.Cofnij myśl od postrzegań przedmiotów zmysłowych i od zewnętrznych ją oddalwidoków, wewnętrznych obrazów wstrzymaj także ruch, gdyż inaczej mroczny od nich padniecień na duszy twej światło.Jesteś teraz w Dharana, na szóstym znajdujesz się szczeblu.>W praktyce koncetracji konieczne jest zawsze rozważenie zarówno zewnętrznych, jak iwewnętrznych zródeł rozproszenia.Trzeba powstrzymać umysł, aby nie był zapełnionywyobrażeniami związanymi z przeszłością lub przyszłością.W czasie tych praktyk nie wykazujżadnego zainteresowania tym, co zdarzyło się wczoraj lub co może zdarzyć się jutro.Próbuj sięnaprawdę koncentrować.Następny, siódmy etap praktyki, nazywa się Dhjana.to jest medytacja.A gdyś przeszedł na siódmy, o szczęśliwy uczniu, nie będziesz już postrzegał świętychTrzech, bowiem sam tymi Trzema zostaniesz.Ty sam i umysł twój, jako blizniąt dwoje, najednej będą linii, a gwiazda, która jest twym celem, nad głową twą się zapali.Owe Trzy, co wchwale i w szczęśliwości przebywają niewymownej, teraz w świecie Maji imiona swe utraciły.Jedną stały się gwiazdą, ogniem który się pali, a nie parzy, ogniem który jest Upadhi-1'lomienia.A to, o Joginie szczęsny, zwą Dhjaną, Samadhi prawdziwym poprzednikiem.Gdy uczeń przejdzie od koncentracji do medytacji, wkracza wtedy l W świadomość Buddhi.Teraz przez wyciszenie niższego Manasu, Umysł przenosi się do wyższego.Pierwiastek manicznyjest teraz wzniesiony do Buddhi.Manas i Buddhi tworzą niższe kąty trójkąta.Gwiazda, która świecinad głową, to Atma. Medytacja" Inicjowanego na tym etapie doprowadzi do dalszego zjednoczeniaBuddhi z Atmą.Gdy to zjednoczenie jest osiągnięte, wyższa triada staje się jedną gwiazdą.Paliwem jestosobowość, ogniem jest potrójny duch; płomieniem jest Monada.Niższe plany osobowości są planami formy.Potem pojawiają się plany, nazwy, czy znaczenia".Monada jest poza nazwą.Tylko świadomość rozciąga się ponad to.13.CELTeraz jazń twa w Jazni zniknęła, a ty sam w sobie, i pogrążon Jesteś w Duchunajwyższym, z któregoś się wyłonił promieniem.24www.teozofia.org Teozofia w PolsceGdzież jest twa indywidualność, o Lanu, gdzie jest sam Lanu? To iskra pogrążona wpłomień, kropla w łonie oceanu, wiecznie obecny promień Wszystkością się stal i wieczystymjaśnieniem.A teraz., o Lanu, działającym jesteś i jego świadkiem zarazem; promiennością i tym,który promieniuje, światłem w dzwięku i dzwiękiem w światłości.C.W.L.Przez postęp na Drodze człowiek uświadamia sobie, że osobowość jest tylko tym".Wznosion ośrodek swojej świadomości do Wyższej Jazni i odkrywa teraz jako fakt pochodzący zdoświadczenia, że jest to tylko manifestacja (przejaw), nie Ja".Na tym etapie, gdy niższa jazń zatracasię w prawdziwej Jazni, zbliża się on do Czwartego Wtajemniczenia.Gdy osiąga stan Buddhi.rozpoznaje i uznaje świadomość Innych jako swoją własną.Odczuwa ich radości i smutki jako swojewłasne.Człowiek znajduje teraz tylko jedno prawdziwe Ja" we wszystkim.Wtajemniczony niższegostopnia widzi tę samą Jazń zamieszkująca wszystkie istoty.Kiedy staje się Arhatem, pojmuje, żewszystko widoczne jest w jednej Jazni.Według Sutr Jogi, rozróżnienie miedzy tym.który widzi, atym co widziane, między podmiotem a przedmiotem - zanika.Znasz pięć przeszkód, o błogosławiony uczniu [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl odbijak.htw.pl
.A na piątym, o uczniu, myśli swych poskromicielu, wszystkie je lnów trzeba zniweczyć,aby nie ożyły już nigdy.Jogin uważa na glos z wewnątrz.Zledzi ten dzwięk w jego subtelniejszych przejawach.Dochodzi do punktu, w którym ma kontrolę nad wszystkimi wrażeniami z zewnątrz i z wewnątrz lub zobszaru wiedzy, a także z obszaru niewiedzy.Jak dobre psy, zmysły kładą się, gdy im się to nakazuje inie podnoszą się, dopóki się ich nie wezwie.Intuicja pojawia się, gdy umysł przestaje reagować na rzeczy świata zewnętrznego.%7łycie uczynas na dwa sposoby; przez naukę, której dostarcza nam świat i przez intuicję, to jest przez działaniewewnętrznej Jazni.Człowiek, który korzysta ze swych wewnętrznych sił, może nauczyć się więcej zeskromnych doświadczeń niż człowiek, który ma ich wiele za sobą.Rozwinięty człowiek przez swąwrodzoną inteligencję jest w stanie dostrzec znaczenie nawet drobnych rzeczy.Umysł pragnie cudóww połączeniu z religijnymi doświadczeniami.Jednak jest on ślepy na niezliczone cuda, które go całyczas otaczają.Cofnij myśl od postrzegań przedmiotów zmysłowych i od zewnętrznych ją oddalwidoków, wewnętrznych obrazów wstrzymaj także ruch, gdyż inaczej mroczny od nich padniecień na duszy twej światło.Jesteś teraz w Dharana, na szóstym znajdujesz się szczeblu.>W praktyce koncetracji konieczne jest zawsze rozważenie zarówno zewnętrznych, jak iwewnętrznych zródeł rozproszenia.Trzeba powstrzymać umysł, aby nie był zapełnionywyobrażeniami związanymi z przeszłością lub przyszłością.W czasie tych praktyk nie wykazujżadnego zainteresowania tym, co zdarzyło się wczoraj lub co może zdarzyć się jutro.Próbuj sięnaprawdę koncentrować.Następny, siódmy etap praktyki, nazywa się Dhjana.to jest medytacja.A gdyś przeszedł na siódmy, o szczęśliwy uczniu, nie będziesz już postrzegał świętychTrzech, bowiem sam tymi Trzema zostaniesz.Ty sam i umysł twój, jako blizniąt dwoje, najednej będą linii, a gwiazda, która jest twym celem, nad głową twą się zapali.Owe Trzy, co wchwale i w szczęśliwości przebywają niewymownej, teraz w świecie Maji imiona swe utraciły.Jedną stały się gwiazdą, ogniem który się pali, a nie parzy, ogniem który jest Upadhi-1'lomienia.A to, o Joginie szczęsny, zwą Dhjaną, Samadhi prawdziwym poprzednikiem.Gdy uczeń przejdzie od koncentracji do medytacji, wkracza wtedy l W świadomość Buddhi.Teraz przez wyciszenie niższego Manasu, Umysł przenosi się do wyższego.Pierwiastek manicznyjest teraz wzniesiony do Buddhi.Manas i Buddhi tworzą niższe kąty trójkąta.Gwiazda, która świecinad głową, to Atma. Medytacja" Inicjowanego na tym etapie doprowadzi do dalszego zjednoczeniaBuddhi z Atmą.Gdy to zjednoczenie jest osiągnięte, wyższa triada staje się jedną gwiazdą.Paliwem jestosobowość, ogniem jest potrójny duch; płomieniem jest Monada.Niższe plany osobowości są planami formy.Potem pojawiają się plany, nazwy, czy znaczenia".Monada jest poza nazwą.Tylko świadomość rozciąga się ponad to.13.CELTeraz jazń twa w Jazni zniknęła, a ty sam w sobie, i pogrążon Jesteś w Duchunajwyższym, z któregoś się wyłonił promieniem.24www.teozofia.org Teozofia w PolsceGdzież jest twa indywidualność, o Lanu, gdzie jest sam Lanu? To iskra pogrążona wpłomień, kropla w łonie oceanu, wiecznie obecny promień Wszystkością się stal i wieczystymjaśnieniem.A teraz., o Lanu, działającym jesteś i jego świadkiem zarazem; promiennością i tym,który promieniuje, światłem w dzwięku i dzwiękiem w światłości.C.W.L.Przez postęp na Drodze człowiek uświadamia sobie, że osobowość jest tylko tym".Wznosion ośrodek swojej świadomości do Wyższej Jazni i odkrywa teraz jako fakt pochodzący zdoświadczenia, że jest to tylko manifestacja (przejaw), nie Ja".Na tym etapie, gdy niższa jazń zatracasię w prawdziwej Jazni, zbliża się on do Czwartego Wtajemniczenia.Gdy osiąga stan Buddhi.rozpoznaje i uznaje świadomość Innych jako swoją własną.Odczuwa ich radości i smutki jako swojewłasne.Człowiek znajduje teraz tylko jedno prawdziwe Ja" we wszystkim.Wtajemniczony niższegostopnia widzi tę samą Jazń zamieszkująca wszystkie istoty.Kiedy staje się Arhatem, pojmuje, żewszystko widoczne jest w jednej Jazni.Według Sutr Jogi, rozróżnienie miedzy tym.który widzi, atym co widziane, między podmiotem a przedmiotem - zanika.Znasz pięć przeszkód, o błogosławiony uczniu [ Pobierz całość w formacie PDF ]