[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Tosamo dotyczy wytężonych pragnieÅ„.Jogin czyni swoje cuda, wykorzystujÄ…c do tego wÅ‚aÅ›nie Ichchhaszakti oraz Kriyaszakti.5.Kundaliniszakti  moc lub siÅ‚a, poruszajÄ…ca siÄ™ wężowym lub wijÄ…cym ruchem.Jest toogólnoÅ›wiatowe życiowe pryncypium, przejawiajÄ…ce siÄ™ wszÄ™dzie w naturze.Zawiera w sobiedwie wielkie wzajemnie przeciwstawne siÅ‚y  przyciÄ…gania i odpychania.Elektryczność imagnetyzm sÄ… jedynie jej przejawami.To jest moc, która przynosi nieustanne dopasowywaniemiÄ™dzy wewnÄ™trznymi a zewnÄ™trznymi stosunkami.Ów proces, zdaniem Spencera, jest istotążycia  i to wÅ‚aÅ›nie nieustanne dopasowywanie miÄ™dzy wewnÄ™trznymi a zewnÄ™trznymistosunkami okazuje siÄ™ podstawÄ… transmigracji dusz.Jest to punardżanman (przeistoczenie,transformacja) w doktrynach starożytnych hinduskich filozofów.Jogin musi w peÅ‚ni wÅ‚adać tÄ… siÅ‚Ä…, jej mocÄ…, zanim zechce osiÄ…gnąć mokszÄ™, wyzwolenie.6.Mantrikaszakti  dokÅ‚adnie oznacza to moc liter, mowy i muzyki.Wszystkie starożytneMantra Szastra zawieraÅ‚y owÄ… siÅ‚Ä™ we wszystkich jej przejawieniach przy oddziaÅ‚ywaniu na 183www.teozofia.org  Teozofia w PolscemateriÄ™.DziaÅ‚anie muzyki jest z kolei jednym ze zwykÅ‚ych objawieÅ„.Moc cudownego,niewypowiedzianego imienia okazuje siÄ™ koronÄ… tej szakti.Współczesna nauka jedynie częściowo zbadaÅ‚a pierwszÄ…, drugÄ… i piÄ…tÄ… z wymienionych wyżejsiÅ‚ lub możliwoÅ›ci, ale pozostaje w caÅ‚kowitej ciemnoÅ›ci i niewiedzy wobec pozostaÅ‚ychmocy.Sześć siÅ‚ w swojej jednoÅ›ci prezentuje astralne Å›wiatÅ‚o (Daiwiprakriti, siódma, Å›wiatÅ‚oLogosa).To, co zostaÅ‚o powiedziane wyżej, miaÅ‚o na celu przedstawienie prawdziwych hinduskichwyobrażeÅ„, chociaż nie stanowi nawet dziesiÄ…tej części tego, co mogÅ‚oby być jeszczepowiedziane, l tak sześć nazw wspomnianych szeÅ›ciu siÅ‚ przynależy do szeÅ›ciu hierarchiiDhyani-Czochanów, syntetyzowanych ich pierwotnÄ… siódmÄ… zasadÄ…, personifikujÄ…cÄ… piÄ…tepryncypium kosmicznej natury lub Matki w jej mistycznym sensie.Wyliczenie tylko siÅ‚ jogiwymagaÅ‚oby dziesiÄ™ciu tomów; każda z nich posiada żywÄ…, Å›wiadomÄ… istotÄ™, emanacjÄ… którejjest ta siÅ‚a.Porównajmy wyżej przytoczone komentarze z wypowiedziÄ… Hermesa Trzykroć Wielkiego:Tworzenie życia przez SÅ‚oÅ„ce jest tak nieprzerwane i ciÄ…gle, jak jego Å›wiatÅ‚o; nie może go niczatrzymać ani ograniczyć.Wokół niego sÄ… zebrane, na podobieÅ„stwo armii satelitów,niepoliczalne iloÅ›ci geniuszy, którzy bytujÄ… w sÄ…siedztwie nieÅ›miertelnych i stÄ…d czuwajÄ… nadludzkimi sprawami.WypeÅ‚niajÄ… wolÄ™ bogów (karma) przy pomocy burz, huraganów, ogni itrzÄ™sieÅ„ ziemi, jak i gÅ‚odem, i wojnÄ… dla ukarania bezbożnoÅ›ci.Przypomnijmy sobie trzeciÄ… i czwartÄ… stancÄ™ oraz ich komentarze, szczególnie zaÅ›porównajmy wyjaÅ›nienia pierwszej stancy o Lipikach i czterech maharadżach, poÅ›rednikachkarmy: SÅ‚oÅ„ce ochrania i żywi wszystkie stworzenia, i tak jak idealny Å›wiat, który otaczaÅ›wiat zmysłów, napeÅ‚niajÄ…c go wieloÅ›ciÄ… oraz powszechnoÅ›ciÄ… różnorodnych form, tak iSÅ‚oÅ„ce ogarnia wszystko swoim Å›wiatÅ‚em, aprobujÄ…c wszÄ™dzie rodzenie oraz rozwój stworzeÅ„[.] PodporzÄ…dkowano mu licznych geniuszy, [.} ponieważ jest ich mnóstwo i sÄ… różni, a ichliczba odpowiada liczbie gwiazd.Każda gwiazda posiada swojego geniusza, dobrego i zÅ‚egowedÅ‚ug jego natury lub raczej dziaÅ‚aÅ„, ponieważ dziaÅ‚anie jest istotÄ… geniusza [.] Wszyscygeniusze wÅ‚adajÄ… ludzkimi duszami.Również bogowie albo dhyani, a nie tylko i wyÅ‚Ä…czniegeniusze czy kierownicy siÅ‚y  potrzÄ…sajÄ… oraz strÄ…cajÄ… konstytucje i struktury paÅ„stw ijednostek, odciskajÄ… swoje podobieÅ„stwo w naszych duszach, przebywajÄ… w naszychnerwach, szpiku, żyÅ‚ach, arteriach i substancji mózgowej [.] W chwili kiedy każdy z nasotrzymuje życie i egzystencjÄ™, zostaje wziÄ™ty pod opiekÄ™ geniuszy (elementali) kierujÄ…cychnarodzinami, którzy klasyfikujÄ… siÄ™ poniżej siÅ‚ astralnych (ponadzmysÅ‚owe ludzkie duchy).CzÅ‚owiek skÅ‚ada siÄ™ ze wszystkich wielkich elementów: ognia, powietrza, wody, ziemi i eteru elementali, odpowiednio przynależących do konkretnych elementów, które czujÄ… siÄ™przyciÄ…gniÄ™te do czÅ‚owieka z uwagi na Å‚Ä…czność z nim.Element górujÄ…cy nad okreÅ›lonymorganizmem bÄ™dzie wiodÄ…cy w okresie życia danego czÅ‚owieka.Na przykÅ‚ad, jeÅ›li czÅ‚owiekma przewagÄ™ ziemskiego, gnomicznego elementu, to wówczas krasnoludki {gnomy, skrzaty)poprowadzÄ… go do zbierania metali, do pieniÄ™dzy i bogactwa itd.ZwierzÄ™cy czÅ‚owiek jestsynem zwierzÄ™cych elementów, z których jego dusza (życie) byÅ‚a zrodzona; i zwierzÄ™ta sÄ…lustrem ludzi  powiada Paracelsus w dziele Fundamenta Sapien-Å‚iae.Paracelsus byt ostrożnyi chciaÅ‚ pogodzić BibliÄ™ z tym, co sam gÅ‚osiÅ‚; z tego powodu, nie mówiÅ‚ wszystkiego:Nieustannie zmieniajÄ… siÄ™, nie zawsze jednakowo, ale w wirowym ruchu.[Cykliczny proces w 184www.teozofia.org  Teozofia w Polscerozwoju].PrzenikajÄ…c przez ciaÅ‚o dochodzÄ… do dwóch części duszy, aby dato mogÅ‚o odkażdego otrzymać dziaÅ‚anie jego wÅ‚asnej energii.RozsÄ…dna część duszy nie podlegageniuszom, jest przeznaczona do przyjÄ™cia Boga, opromieniajÄ…cego jÄ… sÅ‚onecznympromieniem [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • odbijak.htw.pl