[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Ten ostatni przyk³ad po- zadowalaj¹cych efektów, braku umiejêtnoScikaza³, jak umiejêtnoSæ pos³ugiwania siê sys- zachowania kolorów neutralnych, z powodutemem CMYK w Photoshopie mo¿e nam utraty szczegó³Ã³w, Swiate³, których nie mo¿-pomóc nawet wtedy, gdy pracujemy w zupe³- na bardziej rozjaSniæ.Ten g³os bêdzie ciê ci¹-nie innym programie.gle nawiedza³ i bez wzglêdu na to, jak du¿ePrzy okazji przekonaliSmy siê równie¿, s¹ twoje zdolnoSci korygowania kolorów, imjak pomocna mo¿e byæ znajomoSæ odpo- bardziej bêdziesz siê zbli¿a³ do Swiêtego miej-wiedników kolorów w innych przestrzeniach sca, które jest lepsze ni¿ tylko przyzwoite,kolorów.W nastêpnych czterech rozdzia³ach tym wyraxniej bêdziesz go s³ysza³.Wreszciepostaram siê pokazaæ, ¿e wszystkie te prze- zrozumiesz, nawet bez pomocy tego g³osu,strzenie pasuj¹ do pewnego wzoru i jak mo- ¿e je¿eli chcesz otworzyæ celê swojego¿emy to wykorzystaæ.przyzwoitego wiêzienia, je¿eli chcesz siê do-Koñczymy w ten sposób pewn¹ seriê staæ do lepiej wygl¹daj¹cego Swiata, to mo-przyk³adów, ale nie badanie budz¹cej respekt ¿esz otworzyæ szare drzwi  a kluczem dosi³y czarnego koloru, jako narzêdzia popra- nich jest K. 142 Rozdzia³ 6.Rci¹gaRRZnaczenie czarnego wyci¹gu4 Chocia¿ czarny sam w sobie nie jest kolorem, to jest on najbardziej znacz¹cy zewszystkich kolorów process.Dodanie czarnego koloru ma wiêkszy wp³yw na wygl¹dzdjêcia ni¿ równoczesne dodanie wszystkich trzech pozosta³ych kolorów.4 UnikatowoSæ trybu CMYK polega na tym, ¿e wiêkszoSæ kolorów mo¿na w nim uzyskaæna kilka sposobów, w zale¿noSci od tego, ile czarnego u¿yjemy.Jest to wykorzystywanew procesie tworzenia czerni (GCR).4 Jako minimum, potrzeba tylko tyle czarnego, aby cienie by³y g³êbsze.Jest to tradycyjnametoda tworzenia separacji.4 Metoda usuwania podkoloru  UCR  to sposób na wygenerowanie najl¿ejszejczerni, jaka jest w ogóle mo¿liwa przy zachowaniu standardowych wartoSci innychustawieñ CMYK.Metoda UCR daje jednak tylko odrobinê jaSniejsze wyci¹gi czernini¿  lekki GCR.W wiêkszoSci przypadków te dwie metody z powodzeniem mo¿nastosowaæ wymiennie.4 Za ka¿dym razem, gdy konwertujemy zdjêcie z innej przestrzeni kolorów do CMYK,musimy podj¹æ decyzjê w sprawie GCR.Dopóki nie masz powodów, aby zrobiæ inaczej,u¿ywaj  lekkiego (Light (Lekkie)) GCR, który generuje minimalny wyci¹g czarnego.4 SWOP wymaga, aby suma czterech farb nie przekracza³a 300, ale wiêkszoSæ drukarniobni¿a j¹ do 280.4 Je¿eli wiêksza czêSæ zdjêcia jest w kolorach neutralnych, u¿ycie  ciê¿szego GCRmo¿e zapobiec problemom w druku.4 Krzywe zwiêkszaj¹ce kontrast czarnych wyci¹gów wygenerowanych z  lekkim GCRs¹ bardzo dobrym sposobem dodania ostroSci do zdjêcia.Najczêstsz¹ modyfikacj¹bêdzie tu podwy¿szenie punktu w trzech czwartych tonów.4 Gdy najwa¿niejsze w obrazie jest zachowanie szczegó³Ã³w w cieniach, jakoSæ czarnegokana³u staje siê kluczowa.Cyjan, magenta i kolor ¿Ã³³ty w tych obszarach niezachowuj¹ doSæ szczegó³Ã³w, gdy¿ musz¹ byæ utrzymywane na sztucznie zani¿onympoziomie ze wzglêdu na limit maksymalnego nafarbienia.4 W przypadku komiksowych rysunków, drobnych czcionek i w przypadku tych wszystkichrzeczy, które zawieraj¹ cienkie, czarne linie, zastanów siê nad zmieszaniem separacjiczarnego, wygenerowanej z maksymalnym GCR i ze standardowymi ustawieniami.U¿ywaj¹c opcji mieszania warstw, mo¿esz ograniczyæ rezultaty mieszania tylko dojednolicie czarnych obszarów.4 Informacja zawarta w oknie dialogowym Color Picker (Próbnik kolorów) mo¿e byæprzydatna do rozwi¹zywania problemów z nadlewaniem.WiêkszoSæ kolorów CMYKmo¿na uzyskaæ na ró¿ne sposoby.Wybierz wiêc liczby, które zapobiegn¹ koniecznoScistosowania zalewek [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • odbijak.htw.pl