[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Nie prosił o wyjaśnienia.- Papierosy Camel, Seagram, Sprite, rum Bacardi.- odezwał się w końcu.- Niektóre z największych przedsiębiorstw w kraju korzystają z subliminali w celu sprzedaży swoich produktów.- A czemu nie? To jest legalne.Jeśli korzysta z nich konkurencja, cóż pozostaje uczciwemu przedsiębiorstwu? Każdy chce być konkurencyjny.Jednym słowem, nie ma pojedynczych złoczyńców, złoczyńcą jest system.Dawson powrócił na swój fotel prezesa: z jego twarzy - jak z otwartej księgi - można było wyczytać, że nie pochwala żadnej krytyki „systemu”, niemniej jednak zdawał się wstrząśnięty tym, co zobaczył.Usiłował również wyobrazić sobie, jakie korzyści przyniosłaby mu nowo poznana wiedza.Był przekonany, że sam Bóg umieścił go na zajmowanym miejscu, na wierzchołku miliardowej korporacji.Był także pewien, iż Pan dopomoże mu pogodzić się z faktem, że chociaż reklama subliminalna jest po części podła i prawdopodobnie niemoralna, jednak umożliwi mu spełnienie zbożnej misji.Za swą misję natomiast uważał gromadzenie zysków dla Pana, ponieważ kiedy on i Julia umrą, pakiety kontrolne, należące do Dawsonów, przejdą na własność Kościoła.Salsbury wrócił na krzesło przed biurkiem.Rozsypane na bibularzu i nagim dębowym blacie kartki z magazynów wyglądały jak pornograficzna kolekcja.Czuł się tak, jakby zjawił się tu po to, żeby podrajcować Dawsona.Ogarnęło go irracjonalne zażenowanie.- Udowodniłeś mi, że wielki, twórczy wysiłek i wielkie pieniądze są wydawane na subliminalne reklamy w gazetach i telewizji - powiedział Dawson.- Najwyraźniej panuje teoria, że stymulując popyt bodźcami natury seksualnej, sprzedaje się towar.Ale czy tak jest? Czy ta teoria jest na tyle prawdziwa, żeby warto było inwestować?- Bez wątpienia! Studia nad ludzką psychiką dowiodły, że większość Amerykanów reaguje na bodźce seksualne z podświadomym lękiem i napięciem.Jeśli więc subliminalna połówka telewizyjnej reklamówki lemoniady XYZ pokazuje parę w akcie seksualnym, w podświadomości widza rodzi się niepokój - i powstaje równanie motywacyjne.Po lewej stronie znaku równości znajduje się niepokój i napięcie.Dla uzupełnienia równania i skasowania tych nieprzyjemnych uczuć, widz kupuje produkt: butelkę czy puszkę XYZ.Równanie jest rozwiązane, tablica czysta.- Czy dlatego kupuje, że wierzy, iż zapewni mu to lepsze rezultaty w łóżku? - Dawson był zdziwiony.- Dokładnie na odwrót - wyjaśnił Salsbury.- Kupuje, żeby uciec przed seksem.Reklama budzi w jego podświadomości pożądanie.Kupując produkt, zaspokaja to pożądanie bez ryzyka odepchnięcia, impotencji, poniżenia czy jakiegoś innego niekorzystnego przeżycia z kobietą.Gdy widzem jest kobieta, kupuje ona produkt dla zaspokojenia pożądania, by w ten sposób uniknąć nieudanego romansu z mężczyzną.Pożądanie zarówno u mężczyzn, jak i kobiet jest w pełni zaspokojone, jeśli produkt wiąże się ze sferą oralną.Jak w przypadku jedzenia i lemoniady.- Lub papierosów - dodał Dawson.- Czyżby wyjaśniało to, dlaczego tylu ludzi ma problemy z rzuceniem palenia?- Nikotyna jest narkotykiem - powiedział Salsbury.- Ale nie ma wątpliwości, że subliminale w reklamach tytoniu wzmacniają nałóg u większości ludzi.- Jeśli są tak sugestywne, dlaczego ja nie palę? - spytał Dawson, drapiąc się po kwadratowym podbródku.- Widuję te reklamy.- Ten problem nie został do końca naukowo rozpracowany.Jeśli uważasz palenie za wredny nałóg, jeśli zdecydowałeś się nigdy nie brać papierosa do ust, subliminale nie są w stanie zmienić twego zdania.Z drugiej strony, jeśli jesteś młody, stajesz się dopiero klientem na rynku papierosowym i nie masz ugruntowanych opinii o tym nałogu, subliminale mogą cię zachęcić do palenia.Albo jeśli kiedyś byłeś nałogowym palaczem, ale rzuciłeś palenie, subliminale mogą przekonać cię do podjęcia palenia na nowo.Wpływają również na ludzi, którzy nie mają jeszcze wyrobionych gustów.Na przykład, jeśli nie pijesz dżinu albo w ogóle nie pijesz, subliminale w reklamie gilbeya nie zmuszą cię, żebyś pobiegł z wywieszonym językiem do sklepu monopolowego.Jeśli natomiast pijesz i na przykład lubisz dżin, i jeśli jest ci obojętne, jaki dżin pijesz, to reklama może ukierunkować twój gust.One działają, Leonardzie.Dzięki subliminalom sprzedaje się artykuły wartości setek milionów dolarów rocznie.Znaczna część tych artykułów nigdy nie zostałaby kupiona, gdyby ogół nie został poddany manipulacji subliminalnej.- Czy ty pracowałeś nad percepcją subliminalną tam, w Connecticut, przez ostatnie dziesięć lat? - zapytał Dawson.- Tak.- Rozpracowałeś to naukowo?- Zgadza się.- Pentagon widzi w tym zastosowanie militarne?- Jak najbardziej.A ty nie?- Jeżeli rozpracowałeś to naukowo.- Dawson mówił cicho, z szacunkiem.- Mamy tu do czynienia z totalną kontrolą umysłu.Nie chodzi o modyfikacje zachowań, ale o absolutną, żelazną kontrolę.Przez chwilę żaden z nich nie potrafił wydobyć z siebie słowa.Po chwili odezwał się Dawson [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl odbijak.htw.pl
.Nie prosił o wyjaśnienia.- Papierosy Camel, Seagram, Sprite, rum Bacardi.- odezwał się w końcu.- Niektóre z największych przedsiębiorstw w kraju korzystają z subliminali w celu sprzedaży swoich produktów.- A czemu nie? To jest legalne.Jeśli korzysta z nich konkurencja, cóż pozostaje uczciwemu przedsiębiorstwu? Każdy chce być konkurencyjny.Jednym słowem, nie ma pojedynczych złoczyńców, złoczyńcą jest system.Dawson powrócił na swój fotel prezesa: z jego twarzy - jak z otwartej księgi - można było wyczytać, że nie pochwala żadnej krytyki „systemu”, niemniej jednak zdawał się wstrząśnięty tym, co zobaczył.Usiłował również wyobrazić sobie, jakie korzyści przyniosłaby mu nowo poznana wiedza.Był przekonany, że sam Bóg umieścił go na zajmowanym miejscu, na wierzchołku miliardowej korporacji.Był także pewien, iż Pan dopomoże mu pogodzić się z faktem, że chociaż reklama subliminalna jest po części podła i prawdopodobnie niemoralna, jednak umożliwi mu spełnienie zbożnej misji.Za swą misję natomiast uważał gromadzenie zysków dla Pana, ponieważ kiedy on i Julia umrą, pakiety kontrolne, należące do Dawsonów, przejdą na własność Kościoła.Salsbury wrócił na krzesło przed biurkiem.Rozsypane na bibularzu i nagim dębowym blacie kartki z magazynów wyglądały jak pornograficzna kolekcja.Czuł się tak, jakby zjawił się tu po to, żeby podrajcować Dawsona.Ogarnęło go irracjonalne zażenowanie.- Udowodniłeś mi, że wielki, twórczy wysiłek i wielkie pieniądze są wydawane na subliminalne reklamy w gazetach i telewizji - powiedział Dawson.- Najwyraźniej panuje teoria, że stymulując popyt bodźcami natury seksualnej, sprzedaje się towar.Ale czy tak jest? Czy ta teoria jest na tyle prawdziwa, żeby warto było inwestować?- Bez wątpienia! Studia nad ludzką psychiką dowiodły, że większość Amerykanów reaguje na bodźce seksualne z podświadomym lękiem i napięciem.Jeśli więc subliminalna połówka telewizyjnej reklamówki lemoniady XYZ pokazuje parę w akcie seksualnym, w podświadomości widza rodzi się niepokój - i powstaje równanie motywacyjne.Po lewej stronie znaku równości znajduje się niepokój i napięcie.Dla uzupełnienia równania i skasowania tych nieprzyjemnych uczuć, widz kupuje produkt: butelkę czy puszkę XYZ.Równanie jest rozwiązane, tablica czysta.- Czy dlatego kupuje, że wierzy, iż zapewni mu to lepsze rezultaty w łóżku? - Dawson był zdziwiony.- Dokładnie na odwrót - wyjaśnił Salsbury.- Kupuje, żeby uciec przed seksem.Reklama budzi w jego podświadomości pożądanie.Kupując produkt, zaspokaja to pożądanie bez ryzyka odepchnięcia, impotencji, poniżenia czy jakiegoś innego niekorzystnego przeżycia z kobietą.Gdy widzem jest kobieta, kupuje ona produkt dla zaspokojenia pożądania, by w ten sposób uniknąć nieudanego romansu z mężczyzną.Pożądanie zarówno u mężczyzn, jak i kobiet jest w pełni zaspokojone, jeśli produkt wiąże się ze sferą oralną.Jak w przypadku jedzenia i lemoniady.- Lub papierosów - dodał Dawson.- Czyżby wyjaśniało to, dlaczego tylu ludzi ma problemy z rzuceniem palenia?- Nikotyna jest narkotykiem - powiedział Salsbury.- Ale nie ma wątpliwości, że subliminale w reklamach tytoniu wzmacniają nałóg u większości ludzi.- Jeśli są tak sugestywne, dlaczego ja nie palę? - spytał Dawson, drapiąc się po kwadratowym podbródku.- Widuję te reklamy.- Ten problem nie został do końca naukowo rozpracowany.Jeśli uważasz palenie za wredny nałóg, jeśli zdecydowałeś się nigdy nie brać papierosa do ust, subliminale nie są w stanie zmienić twego zdania.Z drugiej strony, jeśli jesteś młody, stajesz się dopiero klientem na rynku papierosowym i nie masz ugruntowanych opinii o tym nałogu, subliminale mogą cię zachęcić do palenia.Albo jeśli kiedyś byłeś nałogowym palaczem, ale rzuciłeś palenie, subliminale mogą przekonać cię do podjęcia palenia na nowo.Wpływają również na ludzi, którzy nie mają jeszcze wyrobionych gustów.Na przykład, jeśli nie pijesz dżinu albo w ogóle nie pijesz, subliminale w reklamie gilbeya nie zmuszą cię, żebyś pobiegł z wywieszonym językiem do sklepu monopolowego.Jeśli natomiast pijesz i na przykład lubisz dżin, i jeśli jest ci obojętne, jaki dżin pijesz, to reklama może ukierunkować twój gust.One działają, Leonardzie.Dzięki subliminalom sprzedaje się artykuły wartości setek milionów dolarów rocznie.Znaczna część tych artykułów nigdy nie zostałaby kupiona, gdyby ogół nie został poddany manipulacji subliminalnej.- Czy ty pracowałeś nad percepcją subliminalną tam, w Connecticut, przez ostatnie dziesięć lat? - zapytał Dawson.- Tak.- Rozpracowałeś to naukowo?- Zgadza się.- Pentagon widzi w tym zastosowanie militarne?- Jak najbardziej.A ty nie?- Jeżeli rozpracowałeś to naukowo.- Dawson mówił cicho, z szacunkiem.- Mamy tu do czynienia z totalną kontrolą umysłu.Nie chodzi o modyfikacje zachowań, ale o absolutną, żelazną kontrolę.Przez chwilę żaden z nich nie potrafił wydobyć z siebie słowa.Po chwili odezwał się Dawson [ Pobierz całość w formacie PDF ]