[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Zarazem oznacza to konieczność podawania takiego pożywienia, które osłabi lub zmniejszy ilość tej gorącej energii.Również oznakami kłopotów z wątrobą jest światłowstręt albo trudności w prowadzeniu samochodu nocą.W przypadku gdy wątroba nie posiada wystarczającej ilości krwi, mogą występować skurcze w, rękach i nogach.Zbyt częste łamanie się paznokci świadczy o deficycie płynów związanych z wątrobą.Mimo, że u kogoś mogą pojawiać się takie objawy, to badanie wątroby przez lekarza zachodniego niczego może w niej nie wykazać.Również bardzo ważną metodą diagnostyczną są emocje.Zauważamy, że niektórzy ludzie łatwo denerwują się i złoszczą.Nie mając powodu do gniewu, są ciągle agresywnie nastawieni.Oznacza to, że coś nie jest w porządku w ich stosunku do życia i zarazem.w wątrobie i pęcherzyku żółciowym.Nie bez powodu i w naszej tradycji językowej istnieje powiedzenie: “wątrobowy charakter”.Ludzie mający niezrównoważoną wątrobę będą również niezrównoważeni emocjonalnie.Będą się jakby huśtać pomiędzy całkowitą depresją, a niezwykłym podnieceniem.Z systemu diagnostycznego wynika, że osoby cierpiące na alergię wiosenną są równocześnie bardzo niestabilni emocjonalnie.Inny przykład dotyczy tylko kobiet.Jeśli przed rozpoczęciem menstruacji zaczynją zachowywać się histerycznie lub wszystko czyszczą – stanowi to typowy objaw nadmiernie pobudzonej wątroby, której ważną cechą jest oczyszczanie.Ów bardzo nieznaczny objaw może być dla lekarza medycyny chińskiej bardzo przydatny do diagnozy.Lista podobnych przykładów jest interesująca i niezwykle długa.Świadczy to o licznych możliwościach diagnozowania.Są np.ludzie mający całkowicie suche oczy, które w ogóle nie łzawią.W takich przypadkach okuliści zalecają krople, natomiast lekarz medycyny chińskiej przepisze im leki na wątrobę.Żywioł drewna wiąże się z kolorem zielonym i niebieskim.Są ludzie lubiący nosić te kolory albo przebywać miejscach z dużą ilością zieleni – co służyć może jako wskazówka diagnostyczna.Żywioł ognia – serceMówiąc o sercu należy wiedzieć co jest jego zewnętrznym obrazem, co ono kontroluje.Jego wyrazem jest twarz.Chińczycy mówią też: “serce jest siedzibą umysłu[21]“.Umysł nazywają szien.Patrząc na twarz człowieka – widzimy właściwości jego umysłu; które nazywają się szien czi.Spoglądając na twarz dostrzegamy moc umysłu.Gdy twarz jest połyskliwa, a oczy spoglądają przenikliwie, oznacza to silny umysł.Twarz symetryczna znamionuje umysł zrównoważony.Tak więc patrząc w twarz widzi się równocześnie serce.Można nawet “wrysować” serce w twarz: dzieląc ją pionowo na pół otrzymujemy obraz przegrody serca, a na wysokości policzków pod oczami “widzimy” zastawki.Serce wiąże się też ze śmiechem i radością.Chińczycy mówią: “Nadmiar radości i nadmiar śmiechu mogą być niebezpieczne dla serca”.Jak należy to rozumieć, co by było, gdybyśmy więcej nie mieli możliwości cieszenia się i śmiania? Aby to wyjaśnić, musimy koniecznie przeprowadzić rozróżnienie między dwoma rodzajami radości.Radość względna, uzależniona od sytuacji, nastrojów, samopoczucia itp.– uwarunkowana i przemijająca jest inna niż radość ostateczna, absolutna – a więc trwała i nieuwarunkowana.Relatywna, uwarunkowana radość zależna od zmiennych warunków nie zawsze jest zbyt zdrowa (np.stajemy się szczęśliwi po wypiciu filiżanki kawy, albo po pójściu do kina).Łatwo może się ona przerodzić w żal lub cierpienie np.wywołane brakiem tych przyjemności lub świadomością ich rychłego skończenia się.Natomiast ci, którzy osiągnęli bardzo wysoki stopień rozwoju świadomości, posiadają radość nieuwarunkowana, niezależną od zmian i przemijania.Cały czas są szczęśliwi, ponieważ jest to przejaw ich prawdziwej natury, której są w pełni świadomi.Ludzie tacy są szczęśliwi, gdy świeci słońce i gdy pada deszcz, szczęśliwi gdy jedzą ciastko i gdy go nie jedzą [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl odbijak.htw.pl
.Zarazem oznacza to konieczność podawania takiego pożywienia, które osłabi lub zmniejszy ilość tej gorącej energii.Również oznakami kłopotów z wątrobą jest światłowstręt albo trudności w prowadzeniu samochodu nocą.W przypadku gdy wątroba nie posiada wystarczającej ilości krwi, mogą występować skurcze w, rękach i nogach.Zbyt częste łamanie się paznokci świadczy o deficycie płynów związanych z wątrobą.Mimo, że u kogoś mogą pojawiać się takie objawy, to badanie wątroby przez lekarza zachodniego niczego może w niej nie wykazać.Również bardzo ważną metodą diagnostyczną są emocje.Zauważamy, że niektórzy ludzie łatwo denerwują się i złoszczą.Nie mając powodu do gniewu, są ciągle agresywnie nastawieni.Oznacza to, że coś nie jest w porządku w ich stosunku do życia i zarazem.w wątrobie i pęcherzyku żółciowym.Nie bez powodu i w naszej tradycji językowej istnieje powiedzenie: “wątrobowy charakter”.Ludzie mający niezrównoważoną wątrobę będą również niezrównoważeni emocjonalnie.Będą się jakby huśtać pomiędzy całkowitą depresją, a niezwykłym podnieceniem.Z systemu diagnostycznego wynika, że osoby cierpiące na alergię wiosenną są równocześnie bardzo niestabilni emocjonalnie.Inny przykład dotyczy tylko kobiet.Jeśli przed rozpoczęciem menstruacji zaczynją zachowywać się histerycznie lub wszystko czyszczą – stanowi to typowy objaw nadmiernie pobudzonej wątroby, której ważną cechą jest oczyszczanie.Ów bardzo nieznaczny objaw może być dla lekarza medycyny chińskiej bardzo przydatny do diagnozy.Lista podobnych przykładów jest interesująca i niezwykle długa.Świadczy to o licznych możliwościach diagnozowania.Są np.ludzie mający całkowicie suche oczy, które w ogóle nie łzawią.W takich przypadkach okuliści zalecają krople, natomiast lekarz medycyny chińskiej przepisze im leki na wątrobę.Żywioł drewna wiąże się z kolorem zielonym i niebieskim.Są ludzie lubiący nosić te kolory albo przebywać miejscach z dużą ilością zieleni – co służyć może jako wskazówka diagnostyczna.Żywioł ognia – serceMówiąc o sercu należy wiedzieć co jest jego zewnętrznym obrazem, co ono kontroluje.Jego wyrazem jest twarz.Chińczycy mówią też: “serce jest siedzibą umysłu[21]“.Umysł nazywają szien.Patrząc na twarz człowieka – widzimy właściwości jego umysłu; które nazywają się szien czi.Spoglądając na twarz dostrzegamy moc umysłu.Gdy twarz jest połyskliwa, a oczy spoglądają przenikliwie, oznacza to silny umysł.Twarz symetryczna znamionuje umysł zrównoważony.Tak więc patrząc w twarz widzi się równocześnie serce.Można nawet “wrysować” serce w twarz: dzieląc ją pionowo na pół otrzymujemy obraz przegrody serca, a na wysokości policzków pod oczami “widzimy” zastawki.Serce wiąże się też ze śmiechem i radością.Chińczycy mówią: “Nadmiar radości i nadmiar śmiechu mogą być niebezpieczne dla serca”.Jak należy to rozumieć, co by było, gdybyśmy więcej nie mieli możliwości cieszenia się i śmiania? Aby to wyjaśnić, musimy koniecznie przeprowadzić rozróżnienie między dwoma rodzajami radości.Radość względna, uzależniona od sytuacji, nastrojów, samopoczucia itp.– uwarunkowana i przemijająca jest inna niż radość ostateczna, absolutna – a więc trwała i nieuwarunkowana.Relatywna, uwarunkowana radość zależna od zmiennych warunków nie zawsze jest zbyt zdrowa (np.stajemy się szczęśliwi po wypiciu filiżanki kawy, albo po pójściu do kina).Łatwo może się ona przerodzić w żal lub cierpienie np.wywołane brakiem tych przyjemności lub świadomością ich rychłego skończenia się.Natomiast ci, którzy osiągnęli bardzo wysoki stopień rozwoju świadomości, posiadają radość nieuwarunkowana, niezależną od zmian i przemijania.Cały czas są szczęśliwi, ponieważ jest to przejaw ich prawdziwej natury, której są w pełni świadomi.Ludzie tacy są szczęśliwi, gdy świeci słońce i gdy pada deszcz, szczęśliwi gdy jedzą ciastko i gdy go nie jedzą [ Pobierz całość w formacie PDF ]