[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Mając to na względzie państwo narodowe musi takkierować swoją pracą edukacyjną, aby na pierwszym miejscu nie było wpompowywanieczystej , wiedzy, ale rozwijanie zdrowych ciał.Potem przychodzi czas na rozwój zdolnościumysłowych.Zawsze Zaczyna się od formowania charakteru, szczególnie rozwijania siły wolii determinacji połączonej z nauczaniem przyjmowania odpowiedzialności z radością i dopierona końcu przychodzi czas na przekazywanie czystej wiedzy.Państwo narodowe musi opierać się na założeniu, że człowiek o średnimwykształceniu, ale zdrowy ciałem, o silnym charakterze, wypełniony radosną pewnościąsiebie i siłą woli jest większą wartością dla społeczeństwa niż wysoko wykształcony cherlak.Dlatego rozwijanie ciała w narodowym państwie nie jest sprawą jednostki, nawet niejest sprawą dotyczącą tylko rodziców, która jest drugo lub nawet trzeciorzędnym obiektemzainteresowania społeczeństwa, ale jest nakazem związanym z utrzymaniem rasy, którąpaństwo ma bronić i chronić.Państwo musi tak rozkładać swoją pracę edukacyjną, żebymłode ciała były kształtowane we wczesnym dzieciństwie i otrzymywały konieczną hardośćpotrzebną w pózniejszym życiu.Musi się ono w szczególności troszczyć o to, aby nie dora-stały pokolenia pozostające w domach.Szkoły w narodowym państwie powinny pozostawiać więcej czasu na ćwiczeniacielesne.Nie powinno być dnia, w którym chłopiec nie miałby przynajmniej jednogodzinnegoćwiczenia cielesnego, zarówno rano, jak i po południu, w grach i gimnastyce.Wszczególności nie powinien być pomijany boks, który wielu "nacjonalistów" uważa za brutalnyi bezwartościowy.To niewiarygodne, jak fałszywe pojęcia są rozpowszechniane o nimpomiędzy wykształconymi ludzmi.Oni uważają za naturalne i godne honoru, aby młody czło-wiek nauczył się walczyć i walczył w pojedynkach, ale żeby boksować się z brutalnością?Dlaczego? Nie ma takiego sportu, który bardziej pobudza ducha ataku niż boks.Wymaga onbłyskawicznej decyzji, utwardza i czyni giętkim ciało.Dla dwóch młodych chłopców nie jestbardziej brutalne załatwianie sporu pięściami niż wypolerowaną taśmą stali.Jeżeli całanasza inteligencja nie byłaby wyłącznie wytrenowana w wysokoklasowym zachowaniu izamiast tego nauczyłaby się dokładnie boksować, nie byłoby niemieckiej rewolucji tyranów,dezerterów i poddanych.To było możliwe tylko dlatego, że nasz system wyższegowykształcenia nie produkuje mężczyzn, ale urzędników, inżynierów, prawników i - abypodtrzymać tę intelektualną żywotność - profesorów.Nasze intelektualne kierownictwo zawsze uzyskiwało wspaniałe rezultaty, alekształtowanie naszej siły woli było poniżej krytyki.Nasz naród niemiecki, który teraz znajduje się w stanie załamania, przez każdegokopany, potrzebuje sugestywnej siły wytworzonej przez pewność siebie.Ta pewność siebiemusi być wykształcona w młodszych członkach narodu, począwszy od dzieciństwa.Całaedukacja i ćwiczenia muszą być skierowane tak, aby wpoić im przekonanie, że przewyższająinnych.Przez siłę cielesną i zręczność młodzież musi odzyskać wiarę w niezwyciężonośćswego narodu.To, co kiedyś prowadziło niemieckie zastępy do zwycięstwa, było sumąpewności, którą każda jednostka czuła w sobie, a wszyscy czuli ją w swoich przywódcach.Istnieje przekonanie, że wolność może być jeszcze raz osiągnięta.Ale to przekonanie możebyć tylko końcowym produktem uczucia, odczuwanym przez miliony jednostek.Niech nikt nie popełnia w związku z tym błędu: tak jak olbrzymi był upadek naszegonarodu, tak rozległy musi być wysiłek, aby pewnego dnia zakończyć ten nieszczęśliwy stan.Tylko przez ogromny wpływ narodowej siły woli, wolność i namiętne poświęcenie możemyodtworzyć to, co zaginęło w nas.Obowiązkiem narodowego państwa jest kształtowaniesprawności cielesnej nie tylko w czasie urzędowych lat szkolnych, ale także po skończeniuszkoły musi pilnować ono tego tak długo, jak długo młody mężczyzna rozwija się fizycznie, awtedy rozwój ten okaże się błogosławieństwem dla niego.Głupio jest myśleć, że prawo państwa do nadzorowania swoich młodych obywatelikończy się nagle z ukończeniem przez nich szkoły, a potem powtórnie zaczyna, kiedyrozpoczynają służbę wojskową.Prawo to jest obowiązkiem jednakowo równym we wszystkich okresach.Armia takżenie może jedynie uczyć mężczyzny, jak ma maszerować i stać na baczność, ale musifunkcjonować jako końcowa i najwyższa szkoła narodowego kształcenia.Młody rekrut musioczywiście nauczyć się posługiwania bronią, ale w tym samym czasie musi on takżekontynuować swoje szkolenie potrzebne w przyszłym życiu.Ta szkoła przekształci chłopca wmężczyznę; nie tylko nauczy się posłuszeństwa, ale będzie szkolony z myślą o dowodzeniukiedyś w przyszłości.Nauczy się być cichy nie tylko wtedy, kiedy jest karcony, ale takżeznosić niesprawiedliwość w ciszy, jeżeli będzie taka potrzeba.Umocniony przekonaniem o własnej sile, wypełniony "duchem ciała", którego będzieodczuwał wspólnie z innymi, chłopiec uzyska przekonanie, że jego naród jest niezwyciężony.Kiedy skończy się jego służba wojskowa, musi być w stanie wykazać się dwomaświadectwami: dokumentem stwierdzającym, że jest prawnym obywatelem państwa,umożliwiającym mu uczestnictwo w sprawach publicznych, i świadectwem zdrowia,wykazującym, że jest gotów do zawarcia małżeństwa.W przypadku wykształcenia kobiety główny nacisk powinien być położony naćwiczenia cielesne, następnie na rozwój charakteru i na końcu - intelektu.Ale absolutnymcelem wykształcenia kobiety musi być przygotowanie jej do roli matki.Jak rzadko podczas wojny słyszano skargi na to, że tylko nieliczni ludzie byli w stanieutrzymać język za zębami i dlatego tak trudno było dochować ważnych tajemnic przednieprzyjacielem.Ale rozważ sam, czy wykształcenie niemieckie przed wojną kiedykolwiekuważało milczenie za cechę męską? Nie, istniejący wówczas system szkolny uważał je zasprawę błahą.Ale ta błaha sprawa kosztuje państwo niewyobrażalne miliony w wydatkachprawnych, ponieważ dziewięćdziesiąt procent przypadków zniesławienia i im podobnychpowstaje po prostu z nieumiejętności utrzymania milczenia.Nasz handel narodowy nieustannie cierpi z powodu ujawniania tajemnic wytwórców,będących wynikiem nieuwagi i każde tajne przygotowania do obrony kraju są iluzoryczne,ponieważ ludzie nie nauczyli się trzymać języka za zębami i nigdy nie potrafią dochowaćtajemnicy.Na wojnie ta pasja plotkowania może kosztować przegrane bitwy i byćpodstawową przyczyną złego zakończenia wojny.Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, żenie można nauczyć dorosłego mężczyzny tego, czego nie wykształcono w młodości.Nie istnieje dzisiaj w naszych szkołach świadomy rozwój wznioślejszych jakości.Odtej chwili problem ten trzeba rozważać w całkowicie innym świetle.Godność zaufania,gotowość do poświęcenia siebie, milczenie są cnotami, których potrzebuje wielki naród, anauczanie ich w naszych szkołach jest ważniejsze od ogromu materiału naukowego, którywypełnia program szkolny.Dlatego praca edukacyjna w państwie narodowym musi kłaśćduży nacisk na formowanie charakteru, krok po kroku z kształtowaniem ciała.Wielemoralnych wad przylegających teraz do ciała narodu mogłoby być przez konsekwentneszkolenie w dużej mierze złagodzone, jeżeli nawet nie całkowicie wykorzenione [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl odbijak.htw.pl
.Mając to na względzie państwo narodowe musi takkierować swoją pracą edukacyjną, aby na pierwszym miejscu nie było wpompowywanieczystej , wiedzy, ale rozwijanie zdrowych ciał.Potem przychodzi czas na rozwój zdolnościumysłowych.Zawsze Zaczyna się od formowania charakteru, szczególnie rozwijania siły wolii determinacji połączonej z nauczaniem przyjmowania odpowiedzialności z radością i dopierona końcu przychodzi czas na przekazywanie czystej wiedzy.Państwo narodowe musi opierać się na założeniu, że człowiek o średnimwykształceniu, ale zdrowy ciałem, o silnym charakterze, wypełniony radosną pewnościąsiebie i siłą woli jest większą wartością dla społeczeństwa niż wysoko wykształcony cherlak.Dlatego rozwijanie ciała w narodowym państwie nie jest sprawą jednostki, nawet niejest sprawą dotyczącą tylko rodziców, która jest drugo lub nawet trzeciorzędnym obiektemzainteresowania społeczeństwa, ale jest nakazem związanym z utrzymaniem rasy, którąpaństwo ma bronić i chronić.Państwo musi tak rozkładać swoją pracę edukacyjną, żebymłode ciała były kształtowane we wczesnym dzieciństwie i otrzymywały konieczną hardośćpotrzebną w pózniejszym życiu.Musi się ono w szczególności troszczyć o to, aby nie dora-stały pokolenia pozostające w domach.Szkoły w narodowym państwie powinny pozostawiać więcej czasu na ćwiczeniacielesne.Nie powinno być dnia, w którym chłopiec nie miałby przynajmniej jednogodzinnegoćwiczenia cielesnego, zarówno rano, jak i po południu, w grach i gimnastyce.Wszczególności nie powinien być pomijany boks, który wielu "nacjonalistów" uważa za brutalnyi bezwartościowy.To niewiarygodne, jak fałszywe pojęcia są rozpowszechniane o nimpomiędzy wykształconymi ludzmi.Oni uważają za naturalne i godne honoru, aby młody czło-wiek nauczył się walczyć i walczył w pojedynkach, ale żeby boksować się z brutalnością?Dlaczego? Nie ma takiego sportu, który bardziej pobudza ducha ataku niż boks.Wymaga onbłyskawicznej decyzji, utwardza i czyni giętkim ciało.Dla dwóch młodych chłopców nie jestbardziej brutalne załatwianie sporu pięściami niż wypolerowaną taśmą stali.Jeżeli całanasza inteligencja nie byłaby wyłącznie wytrenowana w wysokoklasowym zachowaniu izamiast tego nauczyłaby się dokładnie boksować, nie byłoby niemieckiej rewolucji tyranów,dezerterów i poddanych.To było możliwe tylko dlatego, że nasz system wyższegowykształcenia nie produkuje mężczyzn, ale urzędników, inżynierów, prawników i - abypodtrzymać tę intelektualną żywotność - profesorów.Nasze intelektualne kierownictwo zawsze uzyskiwało wspaniałe rezultaty, alekształtowanie naszej siły woli było poniżej krytyki.Nasz naród niemiecki, który teraz znajduje się w stanie załamania, przez każdegokopany, potrzebuje sugestywnej siły wytworzonej przez pewność siebie.Ta pewność siebiemusi być wykształcona w młodszych członkach narodu, począwszy od dzieciństwa.Całaedukacja i ćwiczenia muszą być skierowane tak, aby wpoić im przekonanie, że przewyższająinnych.Przez siłę cielesną i zręczność młodzież musi odzyskać wiarę w niezwyciężonośćswego narodu.To, co kiedyś prowadziło niemieckie zastępy do zwycięstwa, było sumąpewności, którą każda jednostka czuła w sobie, a wszyscy czuli ją w swoich przywódcach.Istnieje przekonanie, że wolność może być jeszcze raz osiągnięta.Ale to przekonanie możebyć tylko końcowym produktem uczucia, odczuwanym przez miliony jednostek.Niech nikt nie popełnia w związku z tym błędu: tak jak olbrzymi był upadek naszegonarodu, tak rozległy musi być wysiłek, aby pewnego dnia zakończyć ten nieszczęśliwy stan.Tylko przez ogromny wpływ narodowej siły woli, wolność i namiętne poświęcenie możemyodtworzyć to, co zaginęło w nas.Obowiązkiem narodowego państwa jest kształtowaniesprawności cielesnej nie tylko w czasie urzędowych lat szkolnych, ale także po skończeniuszkoły musi pilnować ono tego tak długo, jak długo młody mężczyzna rozwija się fizycznie, awtedy rozwój ten okaże się błogosławieństwem dla niego.Głupio jest myśleć, że prawo państwa do nadzorowania swoich młodych obywatelikończy się nagle z ukończeniem przez nich szkoły, a potem powtórnie zaczyna, kiedyrozpoczynają służbę wojskową.Prawo to jest obowiązkiem jednakowo równym we wszystkich okresach.Armia takżenie może jedynie uczyć mężczyzny, jak ma maszerować i stać na baczność, ale musifunkcjonować jako końcowa i najwyższa szkoła narodowego kształcenia.Młody rekrut musioczywiście nauczyć się posługiwania bronią, ale w tym samym czasie musi on takżekontynuować swoje szkolenie potrzebne w przyszłym życiu.Ta szkoła przekształci chłopca wmężczyznę; nie tylko nauczy się posłuszeństwa, ale będzie szkolony z myślą o dowodzeniukiedyś w przyszłości.Nauczy się być cichy nie tylko wtedy, kiedy jest karcony, ale takżeznosić niesprawiedliwość w ciszy, jeżeli będzie taka potrzeba.Umocniony przekonaniem o własnej sile, wypełniony "duchem ciała", którego będzieodczuwał wspólnie z innymi, chłopiec uzyska przekonanie, że jego naród jest niezwyciężony.Kiedy skończy się jego służba wojskowa, musi być w stanie wykazać się dwomaświadectwami: dokumentem stwierdzającym, że jest prawnym obywatelem państwa,umożliwiającym mu uczestnictwo w sprawach publicznych, i świadectwem zdrowia,wykazującym, że jest gotów do zawarcia małżeństwa.W przypadku wykształcenia kobiety główny nacisk powinien być położony naćwiczenia cielesne, następnie na rozwój charakteru i na końcu - intelektu.Ale absolutnymcelem wykształcenia kobiety musi być przygotowanie jej do roli matki.Jak rzadko podczas wojny słyszano skargi na to, że tylko nieliczni ludzie byli w stanieutrzymać język za zębami i dlatego tak trudno było dochować ważnych tajemnic przednieprzyjacielem.Ale rozważ sam, czy wykształcenie niemieckie przed wojną kiedykolwiekuważało milczenie za cechę męską? Nie, istniejący wówczas system szkolny uważał je zasprawę błahą.Ale ta błaha sprawa kosztuje państwo niewyobrażalne miliony w wydatkachprawnych, ponieważ dziewięćdziesiąt procent przypadków zniesławienia i im podobnychpowstaje po prostu z nieumiejętności utrzymania milczenia.Nasz handel narodowy nieustannie cierpi z powodu ujawniania tajemnic wytwórców,będących wynikiem nieuwagi i każde tajne przygotowania do obrony kraju są iluzoryczne,ponieważ ludzie nie nauczyli się trzymać języka za zębami i nigdy nie potrafią dochowaćtajemnicy.Na wojnie ta pasja plotkowania może kosztować przegrane bitwy i byćpodstawową przyczyną złego zakończenia wojny.Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, żenie można nauczyć dorosłego mężczyzny tego, czego nie wykształcono w młodości.Nie istnieje dzisiaj w naszych szkołach świadomy rozwój wznioślejszych jakości.Odtej chwili problem ten trzeba rozważać w całkowicie innym świetle.Godność zaufania,gotowość do poświęcenia siebie, milczenie są cnotami, których potrzebuje wielki naród, anauczanie ich w naszych szkołach jest ważniejsze od ogromu materiału naukowego, którywypełnia program szkolny.Dlatego praca edukacyjna w państwie narodowym musi kłaśćduży nacisk na formowanie charakteru, krok po kroku z kształtowaniem ciała.Wielemoralnych wad przylegających teraz do ciała narodu mogłoby być przez konsekwentneszkolenie w dużej mierze złagodzone, jeżeli nawet nie całkowicie wykorzenione [ Pobierz całość w formacie PDF ]