[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.W piśmiennictwie indyjskim, relacja Kundalini do procesu przebijaniaczakramów nie jest jasna.W ka\dym razie nie jest wtedy naruszona jej 3 1/2-skrętna struktura.Natomiast co do samej natury energetycznej, to poglądy są podzielone.Albo część mocyascenduje i potem wraca, albo wysyła ona swój  subtelny dublet", sama pozostającnienaruszona.Jest to zarazem potencjał Zabda-Brahmana i dlatego nazywa się Kundalini:Zabda-Brahman-rupa (=Forma Logosu).W kwadracie Ziemi znajduje się trójkąt równoboczny, skierowany wierzchołkiem w dół, czyliodpowiadający aspektowi \eńskiemu (=Yoni), zwany Traipura, czyli Trójmiasto, z którego centrumuchodzi lingam Svayambhu barwy zielonego liścia.Reprezentuje on świadomość Brahmana jakozielono-niebieskiego Siwy.Zwieci on zimnym światłem błyskawicy.Występuje w nimwszechobecny Wiatr - Vayu zwany Kandarpa (imię bóstwa po\ądania Karny).Dlatego w/w trójkątnazywa się tak\e Kamakala i wewnątrz niego występuje Bija-mantra Karny, tj.Kfim, barwyczerwonej.W niej zawarta jest Zakti jako Devi Tripura (Bogini Trójmiejska).Trójkąt Kamakala jestumieszczony u ujścia kanału Vajra i przedstawia trójdzielność Woli, Wiedzy i Działania, tu wformie grubej.Od kwadratu Ziemi odchodzi osiem włóczni kierunkowych, zakończonych grotami wkształcie piersi kobiecych, gdy\ odpowiadają one ośmiu ubóstwionym formom Zakti, którezarządzają substancjami Ciała Pokarmowego.177 śywiołowi Ziemi odpowiada Węch (=Gandha) jako jego Tattva i receptor węchu oraz nogi, czulilokomocja, jako Karmendriya, tj.efektor węchu.W owocni lotosu Muladhara występuje jeszczeczerwony, 8-płatkowy lotos, który jest siedzibą Dakini, trójocznej i czwororęcznej, tak\e czerwonejbarwy, z włócznią, ró\d\ką z czaszkami, mieczem ofiarnym i pucharem z winem.Pełni ona rolę stra\niczki wejścia", podobnie jak pozostałe formy Zakti rządzące substancjami cielesnymi.Węchjako  Takość" Ziemi określa 56 promieni, tj.dni cyklu 360-dniowego, bo  rok jest formą Brahmana",jak się powiada w Wedach.Muladhara jest numerycznie zdominowana przez 4-dzielność.jak  przystało" na śywioł Ziemi.W jednym z tekstów tantryckich mówi się:  Medytuj nad Boginią Kundalini, jako twoim Iśta-Devata (=Bóstwo osobistej czci), będącej zawsze w postaci dziewczyny lat szesnastu, w pełnymrozkwicie jej pierwszej młodości, z du\ymi i pięknie ukształtowanymi piersiami, okrytymi ró\nymirodzajami klejnotów, jaśniejącej jak księ\yc w pełni, barwy czerwonej, z zawsze niespokojnymioczami (chodzi o przejaw namiętności)" (por.biblijną Pieśń nad Pieśniami).Chodzi o rozbudzenie mocy emocji erotycznej do stopnia maksymalnego, która  przebudzi"Kundalini, z tym, \e nasienie nie mo\e wypłynąć, lecz przeciwnie, musi ono podlec absorpcji, zaśmoc, która go wytwarza staje się  eliksirem nieśmiertelności" - Amrta zjednoczenia Ziva-Zakti.Dzieje się to przy określonej regulacji oddechu, która prowadzi do  podgrzania ogniawewnętrznego".Przebudzenie Kundalini w Muladhara u osobników nieprzygotowanych moralnie iascetycznie zagra\a fatalnymi konsekwencjami, a\ po, mo\na by powiedzieć, inicjacjęsatanistyczną włącznie.Temu właśnie słu\y orgiastyczna Joga Kauli.Wersję łagodniejszą stanowipraktyka Vira Sadhaka (=Heroiczny albo Męski Praktykant), który identyfikując się z Siwą,jednoczy się z kobietą realną jako ucieleśnieniem Zakti.Analogicznie przebiegają mniej wybrednepraktyki taoistyczne.Inaczej jest z prawdziwą gnozą Jogi Kundalini.W tym przypadku Sadhaka,zwany Divya czyli Boski, jednoczy wewnątrz siebie męską i \eńską zasadę Najwy\szego Bóstwa.Tylko taka praktyka ma przynosić prawdziwe Wyzwolenie.Kiedy Kundalini  śpi" w swym dolnym centrum, człowiek jest obudzony na świat zewnętrzny,kiedy zaś  wędruje" ona przez czakramy, wówczas budzi się on ku światu wewnętrznemu.Tasama Kundalini, znajduje się paradoksalnie jednocześnie i w centrum najwy\szym, jako Para-Sakti w stałym zjednoczeniu z Para-Siwą.Powiada się, \e rozbudzenie Muladhara powoduje, \e człowiek staje się  panem mocy i królemnauk, wolnym od chorób".Natomiast jogini Kaula uzyskują moce magiczne (=Siddhi) mogącesłu\yć czarnej magii.Centrum II, czyli Svadhisthana.związane jest z podstawą narządów rozrodczych i ma formę 6-płatkowego lotosu barwy cynobrowej.Na płatkach rozło\one są litery barwy błyskawicy: Ba, Bha,Ma, Ya, Ra, La.Znajduje się w ośrodku rdzeniowym, związanym ze zwojem krzy\owym (plexussacralis), mieszczącym się powy\ej narządów rozrodczych.W owocni jest 8-płatkowy lotos białejbarwy, z białym półksię\ycem w centrum, reprezentującym śywioł Wody - Apas.Wewnątrz178 występuje mantra zalą\kowa Varuny - Vam.posadowiona na potworze Makara (=Litera Ma,mityczny rybo-krokodyl, indyjski odpowiednik meksykańskiego Cipactli, lub biblijnego Lewiatana;mo\e być przedstawiany jako łykający lub wypluwający postać antropomorficzną; por.dziejebiblijnego Jonasza).Jest on barwy białej i trzyma sidła w łapie, podczas gdy Bija-mantra jestbarwy \ółtej.Wewnątrz jej punktu-Bindu znajduje się Wisznu, niebieskiej barwy, siedzący namitycznym ptaku Garudzie.Jest on czwororęki i trzyma konchę (symbol funkcji Ahamkara), dysk(-Buddhi), pałkę (-Mahat, czyli Wielki Umysł Kosmiczny), miecz (-Wiedza) i łuk (TamasAhamkary).Przybrany jest w \ółtą szatę.Na szyi ma girlandę kwiatów, kwitnących we wszystkich porachroku i jaśniejącą jak dziesięć tysięcy księ\yców.Na piersiach ma spiralnie skręcone włosy zwaneSri-vatsa (=Ulubieniec Zri), tak\e atrybut Kriszny, który był awatarem Wisznu; ma to być symbolPrakrti.Na sercu znajduje się klejnot Kaustubha (jedna z trzynastu rzeczy powstałych z  ubijania"Pierwotnego Oceanu), który przedstawia pleromę zjednoczonych dusz i jaśnieje jak dziesięćtysięcy słońc.śywiołowi Wody odpowiada Tattwa Smaku-Rasa, zaś efektorem są ręce (funkcja czynienia).Tattwa Smaku ma 62 promieni, a przypisaną strefą kosmiczną jest Bhuvarloka.Natomiast wczerwonym lotosie występuje Zakti Rakini, barwy niebieskiej, czwororęka i o trojgu czerwonychoczach.Ma dłonie ze szponami i straszny wygląd.Trzyma włócznię lub trójząb, lotos, trąbę i topórwojenny.Aaknie białego ry\u i krwi wypływającej z jej własnych nozdrzy.Jest Panią Bogów.Medytacja nad tym centrum ma przynosić uwolnienie się od \ądzy (=Kama), gniewu (=Krodha),chciwości (=Lobha), ułudy (=Moha), pychy (=Mada) i pró\ności (=Matsaryya), które wynikają zegocentryzmu.Jogin, który rozbudził II czakram staje się panem wśród joginów i jest jak słońceoświetlające gęste ciemności ignorancji.Całe bogactwo podobnych nektarowi słów płyną zeń wprozie i wierszu w dobrze uzasadnionym wywodzie.Centrum III - Manipura, nazywa się te\ Lotosem F^pka (=Nabhi-padma).Gautamiya-Tantra takobjaśnia jego nazwę:  Lotos ten nazywa się Maniplira, poniewa\ jest jaśniejący jak klejnot".Odnosisię do okolicy pępka i jest ośrodkiem rdzeniowym powiązanym ze zwojem słonecznym (plexussolaris).Reprezentuje go lotos barwy ciemno-sinej o 10-płatkach z połyskliwie niebieskimi literami:Da, Dna, Na, Ta, Tha, Da, Dha, Na, Pa, Pha.W owocni zawarty jest symbol śywiołu Ognia - Tejas,tzn.czerwony trójkąt z trzema znakami swastyki na krawędziach.Mantrą zalą\kową jest  Ram",barwy czerwonej.4-ręka, z piorunem i bronią Zakti jest posadowiona na Baranie i rządzi Ogniem [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • odbijak.htw.pl